VOLIM IĆI U ŠKOLU, A MALO I NE - Naruči svoju knjigu

VOLIM IĆI U ŠKOLU, A MALO I NE

Psihologija namijenjena učiteljima, budućim učiteljima, stručnim suradnicima, roditeljima i svima zainteresiranima za djecu i odrastanje
Autor: Duran, Mirjana
Područje: Psihologija i osobni razvoj
Područje: Odgoj i obrazovanje
Karakter: stručna
Godina izdanja: 2023
Broj stranica: 150
Uvez: Meki

26,48 

Polazeći u školu, dijete dobiva prvu javnu ulogu – postaje učenik. U školi se događa susret djeteta i društva. Zbog toga je organizirano i sustavno obrazovanje izvor razvoja, a ne samo mjesto usvajanja skupa informacija.

Opis

O knjizi:

U sedmoj godini života u većini kultura pred djecu se stavljaju novi zahtjevi. U primitivnim društvima obično se od njih zahtijeva da savladaju upotrebu jednostavnog oruđa, a u razvijenim se podvrgavaju formalnom školovanju. Polazeći u školu, dijete dobiva prvu javnu ulogu – postaje učenik. U školi se događa susret djeteta i društva. Kako dijete ulazi u ulogu učenika? Prije svega prihvaćajući određena pravila. Pravila se odnose na sve aspekte ličnosti: na ponašanje, mišljenje, osjećaje.

Škola je institucija kulture, ona prenosi kulturno nasljeđe jedne zajednice. Prenoseći društvene vrijednosti, škola uspostavlja standarde normalnog i poželjnog. Djeca u školi usvajaju različita znanja i činjenice, ali i tehnike mišljenja i rješavanja problema. Zbog toga je organizirano i sustavno obrazovanje izvor razvoja, a ne samo mjesto usvajanja skupa informacija.

Premda je kultura čovjekovo djelo, ona oblikuje i omogućuje funkcioniranje ljudskog uma. To je razlog zašto razvitak djece ne može dostići svoj vrhunac bez školovanja. Djeca koja ne pohađaju školu ne razvijaju sve vidove mišljenja dostupne čovjeku i ne iskazuju svekolike intelektualne mogućnosti kao djeca koja su se obučavala u školi.

Sve nam ovo govori kako škola ima golem utjecaj na djetetov razvoj i kako školsku situaciju, ali i način na koji roditelji kod kuće pomažu djetetu u učenju, valja dobro osmisliti.

Postavlja se pitanje kako djeca doživljavaju školu, sebe, odrasle, svijet oko sebe. Djeca najbolje govore o tome. Ova knjiga nastala je na osnovi dječjih samoopisa pa se može reći kako je pisana zajedno s djecom.

(iz recenzije izv. prof. dr. sc. Slavke Galić i izv. prof. dr. sc. Nine Pavlin-Bernardić)

Iz sadržaja:

UVOD 9

Primjeri samoopisa 10

Tinov samoopis nakon 16 godina 13

ŠKOLA JE IZUZETNO VAŽNA ZA CJELOKUPNI DJEČJI RAZVOJ 15

Vole li djeca školu 19

Trebaju li djeca voljeti učenje 20

PO ČEMU SE RAZLIKUJE UČENJE I PAMĆENJE PREDŠKOLSKOG I ŠKOLSKOG DJETETA? 29

O igri 29

Motivacija za školsko učenje 35

ŠTO JOŠ OSIM INTELIGENCIJE I MOTIVACIJE UTJEČE NA ŠKOLSKI USPJEH? 37

Osobine ličnosti i školsko postignuće 38

Samoregulacija i samoregulirano učenje 43

Samoučinkovitost 53

Naučena bespomoćnost 54

Naučeni optimizam 57

Zona sljedećeg (narednog) razvoja 59

SOCIJALNI KONTEKST DJEČJEG RAZVOJA 61

Obitelj kao sustav 61

Roditelji i reakcije na školski uspjeh/neuspjeh 66

Kažnjavanje 79

Pozitivna disciplina – Pozitivno roditeljstvo 82

Roditeljska emocionalna kontrola 84

Odnosi između braće i sestara 87

Bake i djedovi 93

Učitelj 94

Vršnjaci i prijatelji 98

Zaljubljenost 104

DIJETE I DRUŠTVO 109

SAMOVREDNOVANJE I SAMOPOŠTOVANJE 113

DJECA U SVOJIM SAMOOPISIMA PIŠU IZMEĐU OSTALOGA I O SLJEDEĆEM 123

O nekim događajima 123

O čitanju 124

O slobodnom vremenu 125

O životinjama i kućnim ljubimcima 127

O hrani 128

O pomaganju 129

O tome što vole, a što ne vole 130

O osobinama 133

O budućem zanimanju 140

Literatura 143

Kazalo pojmova 147

Fotografije i ilustracije 149

Dodatne informacije

Godina izdanja

Broj stranica

ISBN

Autor

Karakter

Uvez