Opis
O knjizi:
Glavna je svrha priručnika Obrazovanje za održivi razvoj pružanje pomoći školama u ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetne teme Održivi razvoj, ali se neki njegovi dijelovi zasigurno mogu primijeniti i u radu s djecom predškolske dobi, a neki u radu sa studentima nastavničkih fakulteta.
Sadržaj priručnika obuhvaća povijesni prikaz razvoja ideje održivosti, daje podlogu suvremene obrazovne teorije nužne za razumijevanje specifičnosti tog odgojno-obrazovnog područja, nudi prijedloge aktivnosti za rad s učenicima i mlađom djecom te nekoliko primjera školskih projekata u funkciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Predložene se aktivnosti bez posebnih uvjeta ili opreme mogu provesti u svakoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, a prihvaćanje ovdje navedenih sugestija, objašnjenja i smjernica može pridonijeti ne samo smislenoj i učinkovitoj provedbi obrazovanja za održivi razvoj već i općem unapređenju nastave.
Iz recenzija:
„Priručnik potiče i zagovara te nudi smjernice i primjere uključivanja učenika u pripremu i provedbu dijela nastave čime se osnažuje ideal demokracije, osjećaj odgovornosti potreban za razvoj aktivnih građana koji se koriste kritičkim mišljenjem u donošenju odluka, ali i doživljaj iskustva istraživanja i pronalaženje rješenja nekog problema zajedničkim radom i suradnjom. Sve su to nužne pretpostavke za primjenu i ostvarenje održivog razvoja. Autorice točno zaključuju da je u ovom dobu suočavanja sa svim izazovima današnjeg svijeta i suvremenog življenja obrazovanje za održivi razvoj glavni, odnosno krovni cilj suvremenog društva.” – dr. sc. Dražen Šimleša
Iz sadržaja:
- Što znate o održivom razvoju?
- Razvoj koncepta održivog razvoja
- Povjesni put do ciljeva održivog razvoja
- Suvremeni koncepti održivog razvoja
- Obrazovanje za održivi razvoj
2. Održivi razvoj u nacionalnom kurikulumu
- Kurikulum međuprometne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj
- Zahtijeva li provedba međuprometne teme dodatno ( slobodno ) vrijeme učitelja?
- Održivi razvoj – kako, kada, kome?
3. Kompetencije za održivi razvoj
- Obrazovanje za 21. stoljeća
- Kompetencije i odgojno-obrazovni ishodi u obrazovanju za održivi razvoj
- Novije definicije kompetencijha za održivi razvoj
4. Strategije poučavanja i aktivnosti učenja u razvoju kompetencija za održivi razvoj
- Pregled strategija aktivnog učenja i poučavanja
- Uvodno o predstavljenim aktivnostima zučenja u obrazovanju za održivi razvoj
5. Primjeri projekata iz nastavne prakse
- O akcijskom istraživanju i odabranim primjerima projekata
- Odabrani primjeri uspješnih projekata
6. bilješke i prijedlozi za daljnje čitanje