Opis
O knjizi:
Autorica spaja tradicionalno s kategorijom kreativnoga (s naglaskom na nematerijalno) i poduzetničkoga (s naglaskom na stvaranje materijalnog doprinosa). Knjiga je sistematičan prikaz i pregled istraživanja kreativnih industrija. Muzeji, galerije, književnost, izdavaštvo, kazališna, glazbena, plesna, općenito scenska ili filmska produkcija, dizajn, arhitektura, digitalni sadržaji, moda, gastronomija, oglašavanje i odnosi s javnošću, dio su onoga što se podrazumijeva pod pojmom kreativnih industrija.
U središtu interesa autorice ocjena je stanja, procjena potreba i mogućnost razvoja kreativnih industrija u Hrvatskoj čemu autorica pristupa holistički, stvarajući sintezu i pregled financijske, institucionalne, pravne, obrazovne i tehnološke infrastrukture i regulative relevantne za kreativne industrije.
Zagovaraju se kreativne industrije kao inovativni odgovor na krizne situacije poput naftne krize stimulirala zaokret na energetsku učinkovitost i industrijalizaciju održivih izvora energije; drugo, promovira ideju poduzetništva i komercijalizacije kulturnih, kreativnih i ostalih neopipljivih sadržaja prema društveno odgovornom i korisnom poslovanju; pobuđuje dijalog stručnjaka, poduzetnika, vlade i lokalne uprave; treće, uočenu odsutnost ekonomske valorizacije i politike za ovaj sektor na nacionalnoj, regionalnoj, lokalnoj razini, odsustvo povezanosti ovog sektora s drugim sektorima (npr. obrazovanje za upravljanje kreativnom klasom, tehnologija i diseminacija kreativnih sadržaja), knjiga nadopunjuje ocjenom stanja, definiranjem potreba, prikazom modela i primjera rješavanja uočenih jazova u zemljama koje su globalno prepoznate kao lideri u rješavanju kontroverzi vezanih uz kreativne industrije i kreativnu ekonomiju. Ovo djelo identificira i daje preporuke veane uz razvoj kreativnih industrija u Republici Hrvatskoj.
Knjiga će biti zanimljiva stručnjacima i profesionalcima zaposlenima u kreativnim industrijama, poslovnom menadžmentu, nositeljima lokalne ili javne uprave, predstavnicima vladinih strategija, politika i programa, obrazovnom sektoru, konzultantima, te široj javnosti koja je korisnik i sukreator kreativne ekonomije.
Iz sadržaja:
Uvod
Zašto i kako?
Definicija – što su kreativne i kulturne industrije
Karakteristike kreativnih industrija
Slabosti kreativnih industrija
Tržišno pozicioniranje kreativnih industrija
Potpore javnog sektora
Važnost kreativnih industrija
Kritika kreativnih industrija
Kreativni klasteri, kreativne četvrti i kreativni gradovi
Analiza stanja u Republici Hrvatskoj i regionalni kontekst
Financiranje mikro, malih i srednjih poduzeća
Institucije
Prava i intelektualno vlasništvo
Obrazovanje za poduzetništvo
Regionalni kontekst jugoistične Europe
Mogućnosti razvoja kreativnih industrija u Republici Hrvatskoj
Institucionalni pravni okvir i javna politika
Povijest strateških dokumenata
Mogućnosti za razvoj
Financiranje kreativnih poduzeća
Preporuke – što dalje?
Primjeri iz Europe i svijeta
Za kraj
Popis kratica
Prilozi