QLIFE ČASOPIS – LIDERSTVO I ORGANIZACIJSKA KULTURA - Naruči svoju knjigu

QLIFE ČASOPIS – LIDERSTVO I ORGANIZACIJSKA KULTURA

No. 56, Ljeto 2023
Područje: Menadžment
Područje: Časopis qLife
Karakter: stručna
Godina izdanja: 2023
Broj stranica: 124
Uvez: Meki

19,91 

‘qLife’ je ugledni tromjesečni stručni časopis za liderstvo i organizacijski razvoj. Jedinstveni je izvor znanja liderima i menadžerima na svim organizacijskim razinama, u sva tri sektora: poslovnom, javnom i neprofitnom.

U časopisu se objavljuju iznimni članci puni znanja, mudre poruke i promišljanja vodećih svjetskih imena koje pomažu izgradnju zdravog društva i konkurentnog gospodarstva.

Mogućnost godišnje pretplate ( 4 broja) uz popust. Na upit emailom.

SKU: 13696 Kategorije: ,

Opis

O ovome broju:

U proljetnom broju qLifea „Organizacijska kultura“ detaljno su opisana osnovna obilježja fenomena koji presudno utječe na funkcioniranje doslovce svih grupa, timova, organizacija i institucija. Napisano je da se kultura odnosi na skup struktura, rutina, pravila i normi koje upravljaju ponašanjem ljudi, da se ona stvara, ugrađuje, razvija, uzima zdravo za gotovo te da se njome naposljetku upravlja i manipulira. Također i to da kultura ograničava, stabilizira, strukturira i daje smisao članovima grupe. Navedeni procesi stvaranja i upravljanja kulturom predstavljaju suštinu liderstva. Štoviše, potiču nas da shvatimo kako su liderstvo i kultura zapravo „dvije strane iste medalje“.

U novom broj qLifea „Liderstvo i organizacijska kultura“ dublje se uranja u ovu iznimno bitnu temu kako bi se dodatno osvijestilo odnos lidera i kulture: kako lideri stvaraju kulturu, kako je ugrađuju i prenose drugima, koja je njihova uloga u tim procesima te kako bi se trebali ponašati u intervencijama dijagnosticiranja i eventualne zamjene disfunkcionalnih elemenata kulture. Najvažnije od svega, posebno se prikazuje način na koji lideri stvaraju kulturu učenja u organizacijama kojima su na čelu.

Lideri/osnivači koji su osnovali tvrtku ili su je vodili u nekom ključnom povijesnom razdoblju nametnuli su sustavu vlastita uvjerenja, vrijednosti i pretpostavke koje su se potom počele uzimati zdravo za gotovo tj. ljudi su počeli smatrati da je to „jedini način funkcioniranja“ te su se vremenom prestali obazirati na mogućnost uvođenja bilo kojeg drugog načina ponašanja, promišljanja ili osjećanja.

U osnovi kultura uvijek izvire iz triju izvora:

  1. uvjerenja, vrijednosti i pretpostavki lidera/osnivača;
  2. iskustva članova grupe stečenih u procesu razvoja organizacije;
  3. novih uvjerenja, vrijednosti i pretpostavki koje u sustav unose novi članovi i novi lideri.

Kako je kultura neopipljivi apstraktni fenomen čije upravljanje od lidera zahtijeva teoretsko znanje o znanosti liderstva i menadžmenta (posebice, naravno, u domeni organizacijske kulture) te stanovitu kvalitetu svjesnosti ili sposobnost metakognicije, zbog spomenutog fenomena u praksi vrlo često dolazi do stagnacije rasta (u najboljem slučaju) ili do posvemašnjeg raspada sustava tj. propasti organizacije (u najgorem slučaju).

Iz sadržaja:

Tema broja: LIDERSTVO I ORGANIZACIJSKA KULTURA

1. Kako lideri stvaraju kulturu? – Edgar Schein

Tekst objašnjava jedan od najmisterioznijih aspekata organizacijske kulture koji se ogleda u pitanju: „Kako je moguće da dvije tvrtke, koje posluju u istoj industriji, u okvirima istog ili vrlo sličnog okruženja, koristeći istu ili vrlo sličnu tehnologiju, koje su osnovali ljudi sličnog podrijetla, tijekom godina razviju potpuno različitu filozofiju te, posljedično tome, način poslovanja?“

2. Kako lideri ugrađuju i prenose kulturu? – Edgar Schein

Dobro je poznato da lideri, posebice u ulozi osnivača organizacija, nametanjem vlastitih uvjerenja i pretpostavki novoj grupi započinju proces formiranja kulture. U ovom članku istražuje se spomenuti proces te se pomnije proučavaju brojni mehanizmi koji liderima stoje na raspolaganju radi boljeg prihvaćanja njihovih uvjerenja, vrijednosti i pretpostavki među članovima grupe.

3. Intervju s Edgarom Scheinom  – Sarah Powell

U novom broju qLifea prenosimo vam intervju Emeraldova Spotlighta, vrlo čitane elektronske publikacije naših partnera iz UK-a, u kojem Sarah Powell – glavna urednica Spotlighta – razgovara s Edgarom Scheinom, profesorom na MIT-ju, o korporativnoj kulturi, utjecaju korporativne kulture na uspješnost spajanja i akvizicija te o rastućoj potrebi da se prilikom planiranja zajedničkih strategija korporativna kultura uzme u obzir.

4. Dimenzije kulture: intervencija u deset koraka – Chris Argyris

U tekstu se opisuje proces osvještavanja važnih kulturalnih pretpostavki koji članovima organizacije omogućava otkrivanje dubokih uvjerenja te potom procjenu u kojoj mjeri one potiču ili inhibiraju željene organizacijske promjene.

5. Kultura učenja i „lider koji uči“ – Peter Senge

Hipoteze iznesene u ovom tekstu rezultat su brojnih razgovora s pokojnim Donaldom Michaelom, te s Tomom Maloneom i Edgarom Scheinom o tome kako će organizacije u budućnosti funkcionirati. Kombinirajući različite ideje dolazimo do opisa karakteristika i relevantnih dimenzija kulture učenja u organizacijama.

Dodatne informacije

Godina izdanja

Izdavač

Uvez

Karakter

Broj stranica

ISBN