Opis
O knjizi
Cilj je ovom knjigom dublje istražiti kako se cijenama može utjecati na privlačnost prodavaonice i kako ponašanje kupaca može utjecati na formiranja cijena te koji su to suvremeni koncepti koji se povezuju uz cijene u maloprodaji. Postavlja se pitanje: na koji način primjenjivati sve dostupne cjenovne strategije i promotivne tehnike, a da bi se održala već i tako tanka profitabilnost trgovaca? U knjizi se sistematiziraju i sintetiziraju najnovija znanstvena dostignuća iz strateškog i operativnog marketinškog i financijskog menadžmenta. Obrađuju se novi razvojni oblici formiranja cijena kao što su dinamičnost i varijabilnost cijena, cjenovne strategije i cjenovni imidž, različiti oblici promocija, analiza financijskog stanja i profitabilnosti maloprodajnog poslovanja. U posebnim poglavljima se obrađuju odnosi online i offline cijena, uloga programa vjernosti, utjecaj kuponizacije na profitabilnost i dr. Do sada nije istraživan cjelokupan proces i čimbenici koji utječu na formiranje cijena na ovakav način kao što je predstavljeno u knjizi. Svrha je knjige stimulirati i olakšati nova istraživanja iz ovoga područja kako bi znanstvena javnost mogla struci ponuditi bolje odgovore, više rezultata i novih spoznaja o utjecaju cijena na privlačnost, odabir i profitabilnost prodavaonice.
Iz sadržaja
1.2. Razine maloprodajnih cijena u Europi 6
2.1. Teorija formiranja maloprodajnih cijena. 21
2.2. Pozicioniranje cijenama na tržištu. 25
2.3. Metode formiranja cijena. 30
2.4. Odnos cijene i predodžbe vrijednosti 42
2.6. Unutarnje referentne cijene i iskazivanje sniženja. 55
2.7. Značaj isticanja jediničnih cijena. 66
2.8. Novi razvojni oblici formiranja cijena i promocija. 69
3.1. Teorijski okvir cjenovnih strategija. 76
3.2. Implikacije cjenovnih strategija na kupce. 84
3.4. Posebne cjenovne strategije. 97
3.5. Odnosi online i offline cijena. 99
4.1. Teorijski okvir cjenovnih promocija. 112
4.2. Tipovi i efekti cjenovnih promocija. 118
4.3. Empirijska generalizacija sniženja cijena. 125
4.5. Profitabilnost privremenih sniženja. 133
4.7. Financijski efekti kuponizacije. 149
4.10. Zavaravanje cijenama. 168
5.1. Analiza financijskog stanja. 178
5.2. Financijski model trgovinskog poslovanja. 184
5.3. Upravljanje trgovačkom i bruto maržom.. 187
5.4. Metrika za izravno povezivanje marketinga i profitabilnosti 190
5.5. Financijski modeli strateškog upravljanja u maloprodaji 193
Popis tablica, grafikona i slika. 234