Opis
Iz sadržaja:
MEDIJI KAO MANIPULATORI/ Mladi (ipak pitaju tko vlada medijima/ Kako fikcija nadvlada realnost/ Samo loša vijest je dobra vijest/ Medijsko nasilje u obliku reality showa/ Kako manipuliraju Big Brother i Trenutak istine/ Mladi i manipulacije – jesu li svjesni/ Reklame i manipulacija/ Tko su muhe u podmetnutom ljepilu (…)/ ULOGA SIMBOLA U ANALIZAMA MEDIJSKE MANIPULACIJE/ Ulloga simbola u medijskoj pedagogiji/Primjeri i analize simbola u shvaćanju medijske manipulacije/ ODREĐENJE MEDIJSKE PEDAGOGIJE S KOMUNIKACIJSKOG ASPEKTA/ Pozicioniranje medijske pedagogije/ Medijska pedagogija kroz interpretaciju smislenog sistema/ Komunikacija i komunikacijski medij kao osnovne značajke medijske pedagogije/ Pet područja – dimenzija medijske kompetencije/ MORALNI RELATIVIZAM I MEDIJSKA SOCIJALIZACIJA U RAZVOJU INTERKULTURALNE KOMUNIKACIJE/ Moralni relativizam i medijska socijalizacija/ Medijska aktualizacija oslobađanja od rada i nasilje/ Polazišta medijske socijalizacije i analiza medijske manipulacije/ Medijska socijalizacija, interkulturalna komunikacija i kulturni identitet/ KAKO DO STJECANJA MEDIJSKIH KOMPETENCIJA/ Analiza i razvoj kompetencija/ Kontroverze medijske kompetencije/ Razlikovno značenje medijskog odgoja i medijske pismenosti/ (…)/ ULOGA MEDIJA U KREIRANJU SLOBODNOG VREMENA/ Ambivalentna uloga medija/ Pregled istraživanja slobodnog vremena mladih u Zadru/ DANI BEZ EKRANA
O knjizi:
Ova knjiga popunjava prazninu u znanstvenim analizama odnosa mladih i medija. Do sada objavljena djela domaćih znanstvenika tom su problemu pristupali uglavnom parcijalno. Autorska trojka dala je opširni znanstveno-teorijski okvir u kojem se mogu uočiti zakonitosti djelovanja medija, mogućih manipulacija i zloporaba djece. Posebno je značajno određenje medijske pedagogije, medijskih kompetencija te uloge medija u kreiranju slobodnog vremena mladih. Ovo je vrijedno djelo koje će naići na snažne reakcije u javnosti, jer je tema vrlo značajna i izaziva brojne kontraverze.
Dinamičan rast i sve brže umnožavanje informacija, procesi informatizacije i novi mediji koji su svima dostupni, predstavljaju danas složene izazove s kojima se moramo suočiti, posebice u području odgoja i obrazovanja. Knjiga Mediji i mladi namijenjena je nastavnicima i učiteljima, roditeljima i mladima. Ima ambicioznu zadaću da osvijetli neke bitne segmente odnosa između medija i mladih, poklanjajući pri tome posebnu pozornost sve većim mogućnostima manipulacije potrebama mladih. Valja odmah spomenuti da tu nije riječ o nekom apstraktnom, diskurzivnom razmatranju tog odnosa, već o jednom konzistentnom nizu kvalitetno eleboriranih osnovnih problema medijske pedagogije. Prije bismo mogli reći da je pred nama jedan kvalitetan problemski tekst koji svojim pristupom i stilom prezentira i solidno argumentira iznesena stajališta i medijsko-pedagoške ideje.
Knjiga se odlikuje jasnim i prepoznatljivim autorskim stilom koji počiva na provjerenim i točnim činjenicama te na originalnoj i zanimljivoj znanstvenoj analizi. Autori su ukazali na vrijednosti analize medija te takvom interpretacijom pružili novi, suvremen pogled na ulogu medija u odgoju mladih.