METODOLOGIJA DRUŠTVENIH ISTRAŽIVANJA: temeljni uvidi - Naruči svoju knjigu

METODOLOGIJA DRUŠTVENIH ISTRAŽIVANJA: temeljni uvidi

Autor: Lamza, Posavec Vesna
Područje: Ostalo
Karakter: priručnik, udžbenik
Godina izdanja: 2021
Broj stranica: 334
Uvez: Meki

21,24 

Knjiga obrađuje glavna pitanja metodologije empirijskih društvenih istraživanja s ciljem osposobljavanja korisnika za pravilno vrednovanje, interpretaciju i uporabu njihovih rezultata.

Nema na zalihi

Knjiga nije dostupna!

SKU: 13514 Kategorija:

Opis

O knjizi:

U knjizi su obrađena glavna pitanja metodologije empirijskih društvenih istraživanja s ciljem osposobljavanja korisnika za pravilno vrednovanje, interpretaciju i uporabu njihovih rezultata – a pod uvjetom uspješnog savladavanja temeljnih statističkih metoda – i za pravilnu konceptualizaciju i provođenje takvih istraživanja. Uz opću informaciju o temeljnim značajkama, logici i proceduri znanstvenih istraživanja, podrobno su prikazane najučestalije primjenjivane metode društvenih istraživanja (ponajprije metoda ankete) te omogućen odgovarajući uvid u neke od novijih istraživačkih tehnika i pristupa.

Glavni dijelovi sadržaja:

1) Pojam znanstvenog istraživanja (definicija i značajke znanstvenog istraživanja, povezanost teorije i empirijskog istraživanja, induktivne i deduktivne metode spoznavanja, najvažnije vrste istraživanja društvenih pojava) ;

2) Faze istraživanja:

a) konceptualizacija (izbor i definiranje predmeta istraživanja, uporaba literature, definiranje svrhe i ciljeva istraživanja, orijentacijskoistraživanje, oblikovanje hipoteza ; izbor i opis varijabla istraživanja, izrada idejnog nacrta) ;

b) Operacionalizacija (izrada izvedbenog nacrta, izbor i razrada metoda i tehnika istraživanja, izrada plana uzorka, izrada istraživačkog instrumenta, pripremna provedbe istraživanja, pilot-istraživanje, izrada plana obrade rezultata) ;

c) realizacija (prikupljanje podataka i kontrola, priprema podataka za obradu, obrada i analiza podataka, prikaz i interpretacija rezultata, izrada istraživačkog izvješća ili studije) ;

3). Klasifikacija i prikaz glavnih metoda društvenih istraživanja:

a) Field-metode (opažanje, intervju, anketa, eksperiment) ;

b) Desk-metode (analiza statističkih podataka, analiza slučaja, analiza sadržaja) ;

4) Metrijska svojstva istraživanja (pojam i vrste metrijskih svojstava, valjanost istraživanja i načini njezinog utvrđivanja, mogući izvori grešaka i pristranosti istraživanja) ;

5) Publiciranje rezultata i etika društvenih istraživanja.

Dodatne informacije

Autor

Karakter

,

Godina izdanja

Broj stranica

Uvez

ISBN

Izdavač

Povezane knjige - Naša preporuka

MJERENJE JAVNOSTI

Metodologijski i analitički pristupi istraživanju javnoga mnijenja

Vesna Lamza Posavec