Opis
O knjizi:
U knjizi su obrađena glavna pitanja metodologije empirijskih društvenih istraživanja s ciljem osposobljavanja korisnika za pravilno vrednovanje, interpretaciju i uporabu njihovih rezultata – a pod uvjetom uspješnog savladavanja temeljnih statističkih metoda – i za pravilnu konceptualizaciju i provođenje takvih istraživanja. Uz opću informaciju o temeljnim značajkama, logici i proceduri znanstvenih istraživanja, podrobno su prikazane najučestalije primjenjivane metode društvenih istraživanja (ponajprije metoda ankete) te omogućen odgovarajući uvid u neke od novijih istraživačkih tehnika i pristupa.
Glavni dijelovi sadržaja:
1) Pojam znanstvenog istraživanja (definicija i značajke znanstvenog istraživanja, povezanost teorije i empirijskog istraživanja, induktivne i deduktivne metode spoznavanja, najvažnije vrste istraživanja društvenih pojava) ;
2) Faze istraživanja:
a) konceptualizacija (izbor i definiranje predmeta istraživanja, uporaba literature, definiranje svrhe i ciljeva istraživanja, orijentacijskoistraživanje, oblikovanje hipoteza ; izbor i opis varijabla istraživanja, izrada idejnog nacrta) ;
b) Operacionalizacija (izrada izvedbenog nacrta, izbor i razrada metoda i tehnika istraživanja, izrada plana uzorka, izrada istraživačkog instrumenta, pripremna provedbe istraživanja, pilot-istraživanje, izrada plana obrade rezultata) ;
c) realizacija (prikupljanje podataka i kontrola, priprema podataka za obradu, obrada i analiza podataka, prikaz i interpretacija rezultata, izrada istraživačkog izvješća ili studije) ;
3). Klasifikacija i prikaz glavnih metoda društvenih istraživanja:
a) Field-metode (opažanje, intervju, anketa, eksperiment) ;
b) Desk-metode (analiza statističkih podataka, analiza slučaja, analiza sadržaja) ;
4) Metrijska svojstva istraživanja (pojam i vrste metrijskih svojstava, valjanost istraživanja i načini njezinog utvrđivanja, mogući izvori grešaka i pristranosti istraživanja) ;
5) Publiciranje rezultata i etika društvenih istraživanja.