Opis
O knjizi:
Ova nas knjiga uvodi u svijet posla koji je u današnje vrijeme “umijeće bez kojeg se ne može”, neovisno o tome radi li se o politici, biznisu ili diplomaciji. U knjizi se daje sustavan prikaz lobiranja i njegovih glavnih strukturnih elemenata, definicija i podrijetlo, temeljne razlike između lobiranja i korupcije te prikaz regulacije lobiranja u SAD-u i EU. Razmatraju se osobine, kompetencije i vještine lobista te se opisuju četiri najčešće vrste lobiranja vezane uz: javne politike, zakonodavni proces, politiku prostornog planiranja i postupke javne nabave. Dosta je prostora posvećeno organizaciji lobističkog posla te lobističkim alatima i tehnikama izravnog i neizravnog lobiranja. Na kraju se daje prikaz lobiranja u Hrvatskoj i prikazuju tri studije – slučaj Adris grupe, Udruge Franak i Hrvatse udruge poslodavaca.
Struktura teksta, ključne postavke u knjizi te korištena literatura pokazuju da autori dobro poznaju lobiranje, kao neizostavan mehanizam promicanja interesa u suvremenim demokracijama. Prikaz je aktualan i referentan, iznose se nova rješenja, od posebnog interesa su ona europska.
Iz recenzija:
Knjigom ‘Profesionalni lobist’ želi se rasvijetliti uloga, važnost i praksa profesije koja u Hrvatskoj još nije regulirana. Relevantna istraživanja, kao i mnogobrojni primjeri praksi, potvrđuju velik stvaran učinak i ulogu lobista i lobiranja u državama EU-a te utjecaj na kreatore javnih politika ili središta odlučivanja. U interesu je transparentnog društva regulirati lobističke aktivnosti, evidentirati sve one koji se tim poslom bave, zaštititi integritet profesije, a javnost informirati o tome čiji interesi dominiraju pri kreiranju političkih odluka. Mr. sc. Davorka Budimir, predsjednica Transparency Internationala Hrvatska
Iz sadržaja:
I. DEFINICIJA I OKVIRI LOBIRANJA: Definicija lobiranja / Podrijetlo lobiranja/ Lobiranje, javni poslovi ili odnosi s vladinim institucijama? / Predrasude o lobiranju / Regulacija lobiranja
II. OSOBINE I KOMPETENCIJE LOBISTA: Osnovne osobine i vještine lobista / Lobistička načela / Znanje i obrazovanje
III. ORGANIZACIJA I PRAKSA LOBIRANJA: Vrste lobiranja / Tipovi lobista / Tko lobira / Upravljanje lobističkom kampanjom
IV. ORGANIZACIJA LOBISTIČKOG POSLA UNUTAR KOMPANIJE
V. LOBISTIČKI ALATI I TEHNIKE: Tehnike izravnog lobiranja / Tehnike neizravnog lobiranja
VI. MOGUĆNOSTI LOBIRANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ: Ustroj državne vlasti u RH / Pravni okvir za lobiranje u RH / Percepcija lobiranja / Vođenje lobističke kampanje / Mogućnosti za utjecanje u procesu lobiranja / Perspektiva razvoja lobističke profesije
VII. STUDIJE SLUČAJEVA
POJMOVNIK
LITERATURA