Opis
O knjizi:
Vođeno istraživačko učenje jest način poučavanja i učenja koji školu pretvara u suradničku istraživačku zajednicu. Osmišljava ga i usmjerava tim za učenje koji vodi učenike prema stjecanju dubljeg razumijevanja sadržaja kurikuluma pojedinoga nastavnog predmeta i koncepata informacijske pismenosti, a istodobno razvija pismenost i socijalne vještine. Riječ je o fluidnu, fleksibilnu pristupu promjeni škola koji se usredotočuje na dubinsko učenje, a temelji se na studijama procesa traženja informacija (ISP) Carol C. Kuhlthau i konceptu trećeg prostora. Učenike se vodi kroz proces otkrivanja učenjem iz mnogih informacijskih izvora kako bismo ih pripremili za uspješno učenje i život u informacijskom dobu.
Vođeno istraživačko učenje ističe osobno relevantna pitanja koja potiču učenike da uče više i stvaraju jedinstvene načine za dijeljenje naučenog. To je pristup učenju koji učenike uključuje u proces pronalaska i uporabe brojnih informacijskih izvora kako bi što bolje razumjeli konkretno područje kurikuluma. Nije riječ o pukom odgovaranju na pitanja i pronalaženju točnih odgovora; ovaj pristup potiče sudjelovanje i interes te izaziva učenike da svoj svijet povežu s kurikulumom.
Namijenjena je:
- školskim knjižničarima, važnim čimbenicima u preobrazbi škole za 21. stoljeće, te svima koji sudjeluju u obrazovanju – od predškolske do srednjoškolske razine
- svima koji žele pripremiti učenike za život u svijetu prebogatom informacijama, koji žele više naučiti o istraživačkom učenju i timskom radu
- svima koji učenje temelje na projektnoj nastavi i svoje projekte žele učiniti smislenijima
- knjižničarima te muzejskim pedagozima koji žele znati više o istraživačkom pristupu učenju i suradnji s učiteljima i nastavnicima roditeljima koji žele da njihova djeca predano uče i pripremaju se za život u 21. stoljeću.
Iz sadržaja:
Popis slika 9
Predgovor 11
Uvod 15
PRVI DIO – TEORIJSKA POLAZIŠTA I ISTRAŽIVANJA 19
- poglavlje – Vođeno istraživačko učenje: što je to, zašto sada i što nam novo donosi? 21
- poglavlje – Konstruktivistički pristup učenju 35
- poglavlje – Treći prostor: povezivanje sa svijetom učenika 46
- poglavlje – Istraživačka osnova: proces traženja informacija (ISP) 64
- poglavlje – Okvir za osmišljavanje vodenog istraživačkog učenja 77
DRUGI DIO – INFORMACIJSKA PISMENOST:
PRISTUP UTEMELJEN NA KONCEPTIMA 85
- poglavlje – Informacijska pismenost 87
- poglavlje – Kurikulum informacijske pismenosti 98
TREĆI DIO – POUČAVANJE I UČENJE 125
- poglavlje — Resursi za bogato okruženje za učenje 127
- poglavlje – Tim za vođeno istraživačko učenje 148
- poglavlje – Intervencije 167
- poglavlje – Procjenjivanje i vrednovanje 187
- poglavlje – Pet vrsta učenja 202
- poglavlje – Ispunjavanje sadržajnih standarda 221
- poglavlje – Procjenjivanje pet vrsta učenja 239
- poglavlje – Kako započeti i dugoročno održavati promjene 262
Dodatak A – Razvoj procesa traženja informacija Carol C. Kuhlthau, 2000. – 2015.
Dodatak B – Razvoj procesa traženja informacija Carol C. Kuhlthau, 1985. – 1989. 275
Dodatak C – Razvoj procesa traženja informacija Carol C. Kuhlthau, 1990. – 1999. 277
Dodatak D – Vodič za učenje i dnevnik 279
Bibliografija 287
Kazalo imena i pojmova 296
O autoricama 307