Opis
O knjizi:
U ovoj se knjizi nalaze tekstovi koji su objavljeni u obliku kolumni u stručnoj reviji ‘Ugostiteljstvo i turizam’. Kako su tekstovi nastajali između dva broja ‘UT’-a, knjiga je nazvana ‘Između ugostiteljstva i turizma’. Knjiga je ujedno i pokušaj da se šestogodišnje pisanje (2003.-2009.) približi svima onima koji su na bilo koji način uključeni u ugostiteljsko-turističku djelatnost.
Objavljeni su autentični tekstovi, bez naknadnih intervencija, kako bi čitatelji mogli ocijeniti aktualnost pojedinih tema u određenom vremenskom razdoblju. Obrađene su zanimljive teme kao što su: kvaliteta menadžera, ženski stil vodstva, informatika u službi menadžera i gostiju, putevi do uspješnog hotelskog proizvoda, upravljanje uslugama, krizni menadžment u hotelijerstvu, praktična nastava učenika i studenata, lobiranje u turizmu, ali i brojne druge.
Iz sadržaja:
Imamo li dovoljno kvalitetnih menadžera? 9 Ženski stil vodstva – menadžment 20. stoljeća 12 Zašto cijene (ne)treba spuštati? 16 Menadžment – podrška radnicima na prvoj crti! 19 Turistu potrošača valja oduševiti 22 Menadžment hotela mora jamčiti za uslugu 25 Budite dobar domaćin gostima s invaliditetom 28 Informatika u službi menadžera i gostiju 32 Kako do uspješnog hotelskog proizvoda? 35 Upravljanje uslugama 38 Tko su naši gosti? 41 Stručno o struci 44 Krizni menadžment u hotelijerstvu 48 Koji je cilj praktične nastave 53 Treba li turizmu lobi 56 Kvaliteta – integriran i cjelovit pristup 61 Učeća organizacija 65 Kako što bolje upoznati kupca (CRM-Customer Relationship Management) 81 Zahtjevi suvremenog gosta – koncept „5 C“ 85 Ugostiteljska pismenost – znati, stvoriti i primjeniti 89 Kako se proizvodi hotelska usluga? 93 Na udaru – srednji menadžment 97 Ugođaj – kao kod kuće 102 Prijem novih radnika – put do pravih zaposlenika 106 Zaštita – dobro izvježbano osoblje 111 Poslovno-vlasnički odnosi: veličina hotela (ni)je važna 115 Gastronomija – u službi promidžbe turizma 119 Organizacijska kultura hotela – izazov za menadžment 123 (Ni)tko neće u konobare i kuhare?! 130 Kako biti dobar direktor hotela? 134 TQM hoteli – gost osjeća kvalitetu 138 Održavanje – organizirano, planski i preventivno 145 Etičnost – poštenje, pravda i povjerenje 149 Ugostitelji rade i nedjeljom 153 Hotelski paradoksi – između želja i mogućnosti 157 Maturanti – dobra organizacija i pitanje dogovora 161 Menadžerski ugovori – prekobrojni ili ekonomski opravdani 165 Menadžersko odlučivanje – korisne informacije za korisne odluke 169 Informacijska tehnologija – postupne i uporne promjene 176 Radna mjesta – ime je znak 180 Gostoljubivost – luksuz siromašnih ili nužnost 184 Ekspertni sustav – aktivna komunikacija s gostima 188 Sezona 2006. – (pre)malo zadovoljnih?! 192 Hotelijerski mobbing – medicinski ili sociološki problem) 196 Kulturna ponuda u hotelskom proizvodu 200 Lažni marketin 204 Hotelijerski karizmatičari 208 Dehumanizacija struke 212 Vrijeme za kadrovske trenere 216 Strukovno prenemaganje 220 Turistički ponos 224 Prema uspješnom turizmu 228 Dolaze etički turisti 232 Deset ugostiteljskih zapovijedi 236 Sobarica – zanimanje s formalnim obrazovanjem 240 Recepcionar – oprostite, a vi ste? 248 Konobar – ja služim! 248 Ugostiteljima „crne figure“! 252 Koliko smo krivi? 256 Globalizacijom na globalizaciju? 260 Etičnost – budući izazovi menadžerima 264 Dobre ugostiteljske duše 268 Segmentiranje gostiju 272 Ime hotela – marketinška eksploatacija