Opis
O knjizi:
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem ‘Menadžment’ održan je u Zagrebu od 6. do 7. lipnja 2014. godine. Glavna tema skupa bila je Ekonomika, kultura i komunikacije u projektu. Skup je organizirala Visoka škola za poslovanje i upravljanje, s pravom javnosti „Baltazar Adam Krčelić“, Zaprešić (danas Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić), a on je svojevrstan nastavak znanstveno-stručnoga skupa ‘Projekti i projektni menadžment’, koji je održan 2011. godine.
Tematika skupa obuhvaćala je različite aspekte menadžmenta iz svih područja. Prvoga dana skupa održana su plenarna izlaganja pozvanih domaćih i stranih predavača, dok su drugoga dana skupa održana izlaganja radova u pet usporednih sekcija, sukladno sljedećim tematskim cjelinama skupa: 1. Projekti i projektni menadžment 2. Ekonomika i financijski menadžment 3. Komunikacijski menadžment 4. Menadžment u kulturi 5. Organizacija i menadžment.
Iz sadržaja:
PREDGOVOR Vinko Morović, Milan Jurina, Zlatko Barilović............................................................................. XV Foreword Vinko Morović, Milan Jurina, Zlatko Barilović...........................................................................XXV PROJEKTI I PROJEKTNI MENADŽMENT [PROJECTS AND PROJECT MANAGEMENT] Razvoj ciljeva projekata u graditeljstvu [Project Goals Development in Construction Industry] Mladen Bandić, Mirko Orešković, Jadranko Izetbegović.....................................................................5 Strategije i projektne metodologije [Strategies and Project Methodologies] Marija Božičev.........................................................................................................................................14 Projektne osnove Interdisciplinarnoga centra za edukaciju [Project Basis of an Interdisciplinary Education Centre] Tamara Čačev, Dubravka Švob Štrac, Neven Žarković........................................................................21 Zaštita okoliša energetskim iskorištavanjem otpada u EU-u [Environmental Protection by Means of Waste Usage in the EU] Milorad Ćupurdija, Karlo Kovač, Ljiljana Ćupurdija...........................................................................30 The Integration of Agile Project Methodologies for Mobile Applications Development Projects [Integracija projektnih agilnih metodologija za potrebe projekata razvoja mobilnih aplikacija] Aljaž Daković, Igor Vrečko....................................................................................................................40 Vizualni menadžment za efikasno upravljanje projektima [Visual Management for Efficient Project Management] Predrag Dotlić, Aleksandar Erceg.........................................................................................................50 Projekt u oblaku [Project in a Cloud] Mario Dumančić, Kristina Babić, Željko Milić......................................................................................60 How to Implement the New Project Management ISO 2150 Standard [Kako primijeniti nove norme za projektni menadžment] Nino Grau................................................................................................................................................70 Project Management in Transition Challenges of Four Central European R&D Institutions [Izazovi projektnoga menadžmenta u tranziciji četiriju srednjoeuropskih R&D institucija] Snježana Jurić, Neven Žarković.............................................................................................................80 Primjena agilnih metodologija u IT projektima [Agile Methodology in IT Projects] Marin Katić, Igor Vrečko, Zlatko Barilović..........................................................................................90 Od ideje do EU projekta – primjena stečenih kompetencija na specijalističkome studiju Projektni menadžment [From Idea to EU Project – Application of Acquired Competences at Specialist Study of Project Management] Nikolina Dugandžić, Matea Kosovec, Nives Mikulec, Nives Novak............................................... 100 The Element of Trust in Project Management [Element povjerenja u projektnome menadžmentu] Sandra Mišić, Mladen Radujković...................................................................................................... 108 Upravljanje informacijama na primjeru organizacije kongresa [Information Management on the Example of Organizing a Congress] Vjeran Mlinarić, Martina Sačer............................................................................................................ 118 Vanjski izvori financiranja u funkciji realizacije projekata u lokalnoj zajednici (Grad Zaprešić) [External Funding Sources for Funding Local Community Projects (Town of Zaprešić)] Vinko Morović, Ivan Pokupec..............................................................................................................126 Projektni menadžer u javnoj nabavi [Public Procurement Manager] Robert Nikolić........................................................................................................................................137 Prednosti IKT-a u poduzetništvu s posebnim osvrtom na programe otvorenoga koda [ICT Advantages for Entrepreneurship With a Focus on Open Source] Ivana Ogrizek Biškupić, Krešimir Jurina.............................................................................................146 How to use waste cooking oil to produce environmentally sustainable biofuel ecodiesel [Kako od otpadnoga jestivog ulja proizvesti ekološki prihvatljivo gorivo ekodizel?] Iva Ozana Prah, Milan Ermacora, Franz Tatzber...............................................................................156 Evolucija projektnoga ureda (PMO) i njegov utjecaj na razvoj projektnoga menadžmenta struke [Evolution of Project Management Office (PMO) and its Impact on Development of Project Management Profession] Alan Mirko Poldrugač...........................................................................................................................165 Vrste istraživanja tržišta koje mogu pomoći projektnomu menadžeru [Types of Market Research that Can Help the Project Manager] Zlatko Rešetar, Nikolina Pavičić, Robert Obraz.................................................................................175 Ideja za projekt: Usklađivanje hrvatskoga stručnog nazivlja iz područja upravljanja projektima [Project Idea: Standardizing Croatian Professional Terminology of Project Management] Ana Skledar Matijević, Natalija Jurina Babović.................................................................................184 Pokretački elaborat projekta kao bitan element u pripremi uvođenja sustava integriranoga prijevoza putnika [Project Start-up Document as an Essential Element in Preparation of Introducing the Integrated Transport of Passengers] Slavko Štefičar, Zlatko Barilović, Igor Vrečko....................................................................................192 Integrirano učenje njemačkoga jezika struke na specijalističkome diplomskom stručnom studiju Projektni menadžment [Content and Language Integrated Learning Method Used in the German Course of the Specialist Professional Graduate Study of Project Management] Ksenija Stojaković, Aleksandar Terer, Semir Čehić...........................................................................202 Projekt osnivanja Centra za stres [Project of Stress Center Establishment] Dubravka Švob Štrac, Tamara Čačev, Neven Žarković...................................................................... 211 Vrijednosna baza projektnoga poslovanja i upravljanja [Value-Based Project Management] Dafne Vidanec....................................................................................................................................... 222 EKONOMIKA I FINANCIJSKI MENADŽMENT [ECONOMICS AND FINANCIAL MANAGEMENT] Proračunski izvori financiranja poslova iz samoupravnoga djelokruga lokalnih i područnih jedinica [Budget Funding Sources of Local and Regional Self-Government Units ] Ivica Čulo, Vinko Morović, Jelena Jajić.............................................................................................. 235 Upravljanje i dokazivanje opravdanosti ulaganja u projekte malih hotela [Management and Investment Justification for Investing in Small Hotel Projects] Dragoljub Amidžić, Pavlo Ružić, Tomislav Ružić............................................................................... 246 Profitabilnost hrvatskih putničkih agencija [Profitability of Croatian Travel Agencies] Zdenko Bolfek, Morana Bolfek........................................................................................................... 256 Fiskalizacija u Republici Hrvatskoj [Fiscalization in the Republic of Croatia] Ivica Čulo, Nataša Barlović, Ivan Pokupec....................................................................................... 266 Mobilnost radne snage u funkciji razvoja hrvatskoga gospodarstva [Labor Mobility in the Development of Croatian Economy] Tomislav Ivančević, Ines Perec........................................................................................................... 276 Uloga telekomunikacija u gospodarskome razvoju Hrvatske [Role of Telecommunications in the Economic Development of Croatia] Tomislav Ivančević, Dariana Erak Orbanić........................................................................................ 285 Mogućnosti poboljšanja financijskih performansi odabranih poduzeća u djelatnosti Proizvodnja prehrambenih proizvoda [Improvement Possibilities for Financial Performance of Selected Enterprises in Foodstuff Production Sector] Marina Kovačević, Valerija Šebek....................................................................................................... 296 Sukobi zbog prirodnih izvora: geoekonomski i/ili geopolitički?[Conflicts for Natural Resources: Geo-Economic or Geopolitical?] Petar Kurečić.........................................................................................................................................306 Model analize poslovanja i financijskoga stanja poduzetnika na primjeru [Analysis Model of Business and Financial Status of an Entrepreneur, an Example] Branko Parać, Sanja Dragović..............................................................................................................316 Ograničavajuće okolnosti u funkcioniranju lokalnih jedinica u Republici Hrvatskoj [Limitations to Functioning of Local Government Units in the Republic of Croatia ] Vinko Morović, Ivica Čulo................................................................................................................... 327 Posljedice procikličnoga ponašanja banaka [Consequences of Banks’ Procyclical Behavior ] Petra Popek Biškupec, Zdravko Lešić................................................................................................. 339 Prilog ontološkomu pozicioniranju kontrolinga [Contribution to Ontological Positioning of Controlling] Ivan Santini, Ivona Santini................................................................................................................. 348 Idiosinkrazijsko znanje – mogući smjer razvoja privatnih poslovnih visokoobrazovnih institucija u okviru cjeloživotnoga obrazovanja [Idiosyncratic Knowledge – Possible Direction of Development of Private Institutions of Higher Education in Business within Lifelong Education] Ivona Santini, Mario Švigir, Augustin Zbiljski...................................................................................360 Osobna potrošnja kao generator formuliranja izvoznoga rasta hrvatskoga gospodarstva [Personal Consumption as Engine of Export-Led Growth of Croatian Economy] Mario Švigir, Natali Lipić, Sunčica Magdić........................................................................................ 372 Utjecaj poslovnoga okruženja na nastanak novih poduzeća u Europskoj Uniji [Impact of Business Environment on Newly Registered Companies in European Union] Tajana Toš Bublić, Barbara Franić, Marko Lajtman............................................................................381 Nužnost proširenja ciljeva i instrumenata ekonomske politike u zemljama tranzicije [Necessity of Broadening Economic Policy Objectives and Instruments for Transition Countries ] Vladimir Žanić, Vesna Kotarski............................................................................................................391 Optimizacija modela za upravljanje portfeljom [Optimization of Model for Portfolio Management] Josip Lopatič, Alisa Bilal Zorić.............................................................................................................402 Utjecaj gospodarskoga rasta na tržište kapitala – primjer Republike Hrvatske [The Impact of Economic Growth on the Capital Market – Based on the Republic of Croatia ] Miroslav Gregurek, Kristina Žabčić....................................................................................................408 KOMUNIKACIJSKI MENADŽMENT [COMMUNICATIONS MANAGEMENT] The System of Decision-Making in Communication Strategy Implementation [Sustav odlučivanja tijekom izrade komunikacijske strategije] Ana Ćosić Pajurin, Maja Martinović....................................................................................................421 Komunikacijske vještine poduzetnika [Entrepreneur’s Communication Skills] Silvija Degen, Sendi Katić, Kristijan Čović......................................................................................... 432 Stupanj zrelosti sustava upravljanja organizacije kao čimbenik u komuniciranju rezultata audita [Maturity Level of Organization’s Management System as Factor in Communicating Audit Results] Vedran Kunović, Kristian Saletović....................................................................................................440 Stavovi studentske populacije o koristima i troškovima članstva Republike Hrvatske u Europskoj Uniji [The Attitudes of Student Population About Benefits and Costs of Croatian Membership in the European Union] Petar Kurečić, Ivana Žumbar, Ines Perec...........................................................................................448 Posebnosti odnosa s javnošću u javnome sektoru – primjer Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje [Specific Qualities of Public Relations in Public Sector – Case of Croatian Employment Institute] Stjepan Lacković, Mirjana Šiklić.........................................................................................................460 Proizvodi koji pričaju priče – moć naracije u persuaziji [Products Which Tell Stories – Power of Narration in Persuasion] Stjepan Lacković, Arsen Oremović, Ivan Maloča...............................................................................471 Krizni menadžment i suvremeni trendovi u kriznome komuniciranju [Crisis Management and Contemporary Trends in Crisis Communication] Branko Mihaljević, Martina Mihalinčić...............................................................................................481 Kako medijsko izvještavanje o sportu utječe na percepciju kod studenata? [How Media Reporting on Sport Influences Students’ Perception?] Goran Popović, Tanja Grmuša, Iva Gotal........................................................................................... 492 Utjecaj medija na poremećaje prehrane [Media Influence on Eating Disorders] Goran Popović, Tanja Grmuša, Perica Nadramija..............................................................................501 Komuniciranje brenda u online okruženju [Communicating the Brand in Online Environment] Ivan Ružić, Antun Biloš, Ivan Kelić.....................................................................................................512 Informatičko doba i menadžment ljudskih potencijala u poduzeću [Information Age and Human Resource Management in the Company] Slavko Šimundić, Danijel Barbarić, Zvonimir Perkušić..................................................................... 522 Primjena časopisa u učenju njemačkoga jezika struke [Using Magazines in Teaching German for Specific Purposes] Ksenija Stojaković................................................................................................................................ 532 Belief Building Model of Corporate Communication [Model izgradnje povjerenja u korporacijskoj komunikaciji] Majda Tafra-Vlahović...........................................................................................................................540 MENADŽMENT U KULTURI [CULTURAL MANAGEMENT] Kulturni resursi kao čimbenik turističke ponude ruralne Istre [Cultural Resources as Factor of Tourism Offer of Rural Istria] Dragoljub Amidžić, Desimir Bošković................................................................................................ 549 Etička pitanja upravljanja kulturnom baštinom u turizmu [Ethical Issues in Managing Cultural Heritage in Tourism] Lana Domšić, Barbara Franić, Alan Labus.........................................................................................560 Udruge u kulturi – čimbenici kulturnoga razvoja [Associations in Culture – Factors of Cultural Development] Barbara Franić, Goran Funda...............................................................................................................571 Uloga menadžmenta u kulturnim ustanovama [The Role of Management in Cultural Institutions] Mirko Pešić, Lidija Getto..................................................................................................................... 579 Sredstva iz europskih fondova kao preduvjet integralne obnove tvrđave Brod [European Funds as Prerequisite for Integral Restoration of the Brod Fortress ] Biljana Lončarić, Drago Ružić.............................................................................................................. 586 Mogućnost spajanja EU fondova i JPP-a za projekte kulturne baštine u Republici Hrvatskoj [Possibility of Blending EU Founds and Public Private Partnerships in Culture Heritage Projects in Croatia] Saša Marenjak, Damir Juričić, Josip Čengija..................................................................................... 596 Kulturne navike studenata Menadžmenta u kulturi [Cultural Habits of Cultural Management Students] Ines Jemrić Ostojić, Matea Markoč....................................................................................................606 Ljetnikovac Bunić-Kaboga – izazovi upravljanja projektom [Bunić-Kaboga Mansion – Project Management Challenges] Biserka Mataković, Vesna Bradamante..............................................................................................617 Kulturno mapiranje grada Zaprešića i okolice [Cultural Mapping of Zaprešić and Surroundings] Matija Mirković, Ines Jemrić Ostojić, Lana Domšić.......................................................................... 628 Strateško planiranje kulturnoga razvoja u gradu Karlovcu [Strategic Planning for Cultural Development in the Town of Karlovac] Andreja Navijalić, Irena Šegavić Čulig............................................................................................... 639 Upravljanje humorom na domaćemu filmu – učinkovita konkurencija Hollywoodu [Management of Domestic Film Humor – Effective Competitor to Hollywood] Ivan Maloča, Arsen Oremović.............................................................................................................649 Industrijska baština i održivost [Industrial Heritage and Sustainability] Karmen Petričević................................................................................................................................ 659 Izazovi primjene načela kulturnoga menadžmenta pri upravljanju nepokretnom kulturnom baštinom [Challenges of Implementing Cultural Management Principles in Management of Immovable Cultural Heritage] Tajana Pleše..........................................................................................................................................668 Menadžerska kontrola u poduzeću s gledišta informacijskih i komunikacijskih znanosti [Managerial Control in a Company From the Point of View of Information and Communication Sciences] Slavko Šimundić, Danijel Barbarić, Marija Valčić.............................................................................. 676 Specifičnosti potreba i želja u produkciji kulture [The Specificities of Needs and Desires in the Production of Culture] Mile Šimurina, Ivana Lacković............................................................................................................686 Modeli upravljanja graditeljskom baštinom – temelj za njezino očuvanje [Models of Architectural Heritage Management – Foundation for its Conservation] Jadran Antolović, Tomislav Šoban......................................................................................................696 Konji i konjički sport kao industrija, kulturni identitet i turizam [Horses and Equestrian Sport as Industry, Tourism and Cultural Identity] Mihovil Šušnić......................................................................................................................................702 Mastering cross-cultural communication [Ovladavanje međukulturalnom komunikacijom] Irena Zavrl.............................................................................................................................................712 Pravni okvir za menadžment festivala [Legal Framework for Festival Management] Dragan Zlatović.................................................................................................................................... 723 Interpretacija baštine u suvremenome upravljanju projektima zaštićenih područja [Interpretation of Heritage in Modern-Day Project Management of Protected Areas] Ljiljana Zmijanović............................................................................................................................... 734 ORGANIZACIJA I MENADŽMENT [ORGANISATION AND MANAGEMENT] Upravljanje društvenom odgovornošću poduzeća u funkciji njegove poslovne uspješnosti [Management of Corporate Social Responsibility in Function of its Business Effectiveness] Antal Balog............................................................................................................................................747 Znanje kao resurs mikrotvrtke [Knowledge as a Resource of Micro Enterprise] Beatrice Burcar..................................................................................................................................... 758 Projektiranje unutarnjega transporta u procesu proizvodnje – bitan čimbenik cijene proizvoda [Designing Internal Transport in the Manufacturing Process – Important Factor of Product Pricing] Ivan Ćuže, Radovan Vladisavljević, Anita Ćuže................................................................................ 769 Organizacijska kultura i organizacijski dizajn Vodoprivrede Zagreb d.d. [Organizational Culture and Organizational Design of Vodoprivreda Zagreb d.d.] Domagoj Debeljak................................................................................................................................ 778 Društveno odgovorno poslovanje [Corporate Social Responsibility] Dragutin Funda, Georg Richter, Goran Funda................................................................................... 788 Menadžerski ugovor – prava i dužnosti menadžera unutar organizacije s posebnim naglaskom na trgovačka društva [Managerial Deal – Rights and Duties of a Manager Within an Organization With a Particular Emphasis on Companies] Matej Galić, Tamara Banac, Ivan Ružić.............................................................................................. 798 Inovativnost, povećanje konkurentnosti i programi visokoškolskoga obrazovanja [Innovativeness, Increasing Competitiveness and Higher Education Study Programmes] Vesna Kotarski, Vladimir Žanić, Mladen Žinić...................................................................................808 Važnost analize unutarnjih i vanjskih čimbenika za odabir strategije rasta poduzeća [The Importance of Internal and External Factors Analysis for the Selection of the Company’s Growth Strategy ] Dijana Luketić, Iva Senegović..............................................................................................................818 Kvaliteta usluga u bankarskome sektoru Šibensko-kninske županije – stanje i preporuke [Service Quality in Banking Sector of Šibenik-Knin County – Present Situation and Recommendations] Dijana Mečev .......................................................................................................................................829 Menadžment u Novoj ekonomiji [Management in the New Economy] Mihael Plećaš, Drago Cepanec, Mirna Varlandy-Supek................................................................... 839 Mala i srednja poduzeća i paradigma otvorene inovacije [Small and Medium Enterprises and the Open Innovation Paradigm] Barbara Rodica, Jasmina Starc, Iva Konda........................................................................................849 Education and Training in Slovenia and Croatia According to Gem Experts [Kritička ocjena poduzetničkoga obrazovanja u Sloveniji i Hrvatskoj prema mišljenju stručnjaka GEM-a] Karin Širec............................................................................................................................................. 856 Specifičnosti organizacije i menadžmenta u medijskoj industriji [Specificities of Organization and Management in Media Industry] Marija Slijepčević.................................................................................................................................866 Zaštita kartičnoga poslovanja i osjetljivih kartičnih podataka [Protection of Payment Card Transactions and Sensitive Payment Card Data] Ana Štefulj, Kristian Saletović............................................................................................................ 877 Komparativna analiza organizacijskoga modela nastave na Visokoj školi za poslovanje i upravljanje, s pravom javnosti „Baltazar Adam Krčelić“ i partnerskoj školi Fachhochschule Burgenland u Eisenstadtu (Austrija) [Comparative Analysis of Organizational Models of Teaching at Baltazar Adam Krčelić Accredited College of Business and Management and its Partner Institution Fachhochschule Burgenland in Eisenstadt (Austria)] Natalija Jurina Babović, Ksenija Stojaković...................................................................................... 887 Paradigm Framework For Responsible Management Education Of 21 Century Business Leaders [Paradigmatski okvir za odgovorno menadžersko obrazovanje poslovnih lidera za 21. stoljeće] Majda Tafra-Vlahović........................................................................................................................... 897 Analiza korištenih strategija rasta i razvoja tvrtke Končar – Montažni inženjering d.d. [Analysis of Growth and Development Strategies Used by Končar – Engineering Co. for Plant Installation and Commissioning Inc.] Maja Vujčić, Iva Senegović..................................................................................................................905 Primjena intelektualnoga vlasništva u unapređenju poslovanja subjekata maloga gospodarstva [Use of Intellectual Property in Business Improvement of SMEs] Ivana Buće, Vladimir Žanić...................................................................................................................916 Organizacija rada starijih radnika [Organisation of Work for Senior Employees] Branimir Žarković................................................................................................................................. 926 Višekriterijski model za vrednovanje visokoškolskih nastavnika po AHP metodi [Multi-Criteria Model For Higher Education Faculty Members’ Evaluation Using AHP Method] Zrinka Gregov, Tihomir Hunjak........................................................................................................... 935 Društvena odgovornost – ekoinovacija [Social Responsibility-ECO Innovation] Zdravko Krivokapić, Aleksandar Vujović, Jelena Jovanović............................................................. 947 Kazalo Autora [Author Index].................................................................................................. 957
Recenzije
Još nema recenzija.