Opis
O knjizi:
Kada se u određenoj javnosti pojavi knjiga koja se bavi teorijom neke discipline, to je jasan znak kako ta disciplina, odnosno sama profesija, postaje zrela i etablirana te kako postoji potreba za temeljitim razumijevanjem njezinih zakonitosti, načina funkcioniranja i utjecaja za društvo, tržište i druge sfere javnog života. Analiza odnosa s javnošću dr. sc. Zorana Tomića neizostavno nas vraća na samo ishodište odnosa s javnošću i s tim u vezi nameće nekoliko logičkih, više puta ponovljenih, pitanja. Jedno od njih je svakako što su odnosi s javnošću? Jesu li odnosi s javnošću posao, zanat, umjetnost, znanost ili su funkcija u nečijoj službi? (Iz Predgovora, Božo Skoko)
Ništa nije tako praktično kao dobra teorija! Odnosi s javnošću otvorena su „profesija“. Prakticiranjem odnosa s javnošću mogu se baviti svi koji to žele. Nema zapreka. Znanje i vještine, prije svega komunikacijsko, često je od presudne važnosti u karijeri. Tako izgleda karijera praktičara odnosa s javnošću u zemljama u tranziciji, ali i u većini europskih zemalja. No, ako je za uspjeh u „zanimanju stoljeća“ potrebna samo želja i malo truda, ipak za „ono više“ potrebno je nešto više znanja. To „dodatno“ znanje tiče se i poznavanja teorija odnosa s javnošću. (Iz Uvoda, prof. dr. sc. Zoran Tomić)
Iz sadržaja:
KAZALO / Predgovor / Uvod / I. UVOD U TEORIJE ODNOSA S JAVNOŠĆU / Razvoj teorija / II. TEORIJE ODNOSA S JAVNOŠĆU / Teorije odnosa s javnošću / Teorija sustava / Teorija mreže / Teorija dionika / Situacijska teorija javnosti / Teorija spirale šutnje / Teorija obnove imidža / Teorija feminizma… / III. MODELI ODNOSA S JAVNOŠĆU / Modeli odnosa s javnošću / Grunig-Huntovi modeli odnosa s javnošću / Model tiskovne agenture i publiciteta / Model javnog informiranja / Zašto organizacije prakticiraju modele/ …. / MALI RIJEČNIK TEORIJA ODNOSA S JAVNOŠĆU / LITERATURA / KAZALO IMENA / KAZALO POJMOVA