Opis
O knjizi
Promjene su svuda oko nas, upravljanje promjenama je jedno od najprihvaćenijih menadžerskih područja ali je istodobno – iznimno slabo shvaćeno! Ako na tražilicu amazon.com upišete sintagmu organizational change, pronaći ćete više od 8 tisuća naslova a pod sintagmom organizacijska promjena na Googleu ćete birati između oko 619 000 natuknica! Kad je već promjena tako široko disperzirana i kad toliko mnogo ljudi ima nešto kazati na tu temu, moglo bi se pomisliti da tajnu upravljanja promjenama i nije tako teško dokučiti. No, kada dođe do inicijative za promjenu u organizaciji, uvjerljiva većina njih propadne ili ne ispuni očekivanja. Tek petina započetih procesa poslovnih promjena uspije polučiti željene ishode!
U mnogim knjigama, znanstveno-stručnoj literaturi, konzultantskim kućama i na edukacijskim seminarima egzistira raskošan spektar modela ili modus operandi sugestija u smislu: oblikuj viziju, učinkovito je komuniciraj, motiviraj ljude, uključi ih u odlučivanje o promjeni, pokreni proces koji vodi novom ponašanju, ukloni barijere i otpor promjeni, te na kraju učvrsti novi način rada. K svemu tome se onako usput, dodaje da će uspjehu svakako pridonijeti karizma i kompetentnost provoditelja. Takvi i slični simplificirani pristupi u zbilji rijetko daju rezultate. Svaka poslovna organizacija ima određeni momentum, te specifičnosti u pogledu znanja ljudi i kompleksnosti situacije. Nema značajnije poslovne promjene koja se može riješiti copy-paste metodom ili univerzalnim naputkom u nekoliko koraka kako sugeriraju znalci različitih profila. Uspješne i neuspješne ishode u procesima promjena mnogo ćemo bolje razumjeti ako ih promatramo kao međuigru iskustva. Dok neuspjehe valja shvatiti kao znakove upozorenja i prosvijećenja, dotle promjene s ostvarenim ciljevima u okviru raspoloživog vremena i planiranih sredstava pružaju satisfakciju i nadahnuće.
Kome je knjiga namijenjena?
Prije svega želimo uvjeriti lidere, vrhovne menadžere i izvršne direktore da vođenje promjena počiva na izgradnji jedinstvene poslovne filozofije i operativnom sustavu koji odlikuju poticajno okruženje, dvosmjerna razmjena ideja, usredotočenost na kupce i cjeloživotno učenje. Menadžeri, voditelji, nadzornici i svi profesionalci, ovdje će pronaći modele za operativno upravljanje procesima promjena, kao i načine za proaktivno nadilaženje otpora. Poslovni savjetnici će također pronaći korisne pouke za svoj kvalitetniji doprinos klijentima u programima promjena.
Studentima koji na sveučilištima, fakultetima, veleučilištima i visokim školama pohađaju kolegije o poslovnoj ekonomiji, međunarodnom poslovanju, organizaciji, globalizaciji, digitalnom marketingu ili poduzetničkom menadžmentu, ova knjiga transferira ideju o neophodnosti izučavanja različitih znanstvenih i stručnih polazišta u pristupu promjenama. To je prijeko potrebna kompetencija svakog vođe i menadžera. Ovo štivo bi trebalo dobro doći i široj čitalačkoj publici radi stjecanja ili nadogradnje saznanja o vođenju promjena na poslu ili u obitelji, bez obzira na hiperdinamično okruženje zbog čega će, kada se ova knjiga objavi, zacijelo ponešto od napisanog već biti neaktualno. Stilom pisanja stručno-znanstvenu tematiku pokušali smo uobličiti u jasnu, zanimljivu i korisnu priču! U želji za stvaranjem dodanih vrijednosti, predgovor je napisao moj mentor, profesor i recenzent Velimir Srića, dok se u četvrtom poglavlju nalazi deset originalnih autorskih studija slučajeva kojima sam povezao teoriju i praksu organizacijskih promjena.