Opis
O knjizi:
Knjiga predstavlja sintezu pedagoške misli pedagoginje Danice Nola tijekom četiri desetljeća. Sastoji se od niza odabranih priloga u kojima autorica izražava svoje stavove o djetetu i djetinjstvu, ali ih i propituje o biti, važnosti i odrednicama dječje igre, rađanju kreativnog procesa u igri, povezanosti igre, stvaralaštva i umjetnosti, umjetničkom odgoju u školi.
Vizionarske pedagoške poglede koje iznosi daju brojne sugestije o prepoznavanju i vođenju kreativnog procesa kroz odrastanje djeteta, odnosno procesa odgoja i obrazovanja, mogućnostima pobuđivanja razvoja osjećajnosti preko umjetnosti, problemskom pristupu u nastavi u školi koji potiče samopouzdanje, samopoštovanje, samostalnost i kreativnost, čija je tematika aktualna i danas.
Iz sadržaja:
Predgovor (Professor emeritus Vlatko Previšić)…………………………………. 7
Riječ nakladnika ………………………………………………………………………. 15
Rasprave, članci, promišljanja …………………………………………………….. 17
Igra i dijete……………………………………………………………………………. 19
Igra – rad – življenje ……………………………………. -……………………….. 19
Dijete ………………………………………………………………………………….. 20
Igra……………………………………………………………………………………… 22
Stvaralačka igra………………………………………………………………………. 23
Stvaralačke igre …………………………………………………………………….. 27
Poziv djetetu na suigru………………………………… —……………………… 39
Dijete – igra – stvaralaštvo – umjetnost………………………………………… 43
Igra – stvaralaštvo —……………………………………………………………….. 44
Stvaralaštvo i dijete ili hajdemo rasti…………………………………………. 49
O djetetu je riječ, o kreativnosti raspravljamo…………………………………… 50
Dijete – igra – stvaralaštvo …………………………………………………………… 51
Ne povlačimo krive poteze …………………………………………………………….. -…… — 54
Stvaralaštvo i usmjerenje…………………………………………………………….. 55
Hod djeteta do umjetnosti ……………………………………………………… 59
Kreativni odgoj ………………………………………………………………………. 65
Kreativnost …………………………………………………………………………… 67
Kreativni odgoj………………………………………………………………………. 67
Put do biti kreativnog odgoja …………………………………………………….. 67
Kreativnost – snaga odgoja i obrazovanja……………………………………… 70
Značenje kreativnosti u formiranju mladih…………………………………. 73
Društvena potreba stvaranja kreativne ličnosti……………………………….. 73
Koncept kreativnosti —……………………………………………………………. 74
Kreativni odgoj………………………………………………………………………. 76
Smisao kreativnosti………………………………………………………………….. 81
Traganje za pojmovnim određenjem kreativnosti…………………………. 85
Pedagoški pristup dramskom radu …………………………………………….. 93
Kad započinje dramski rad s djecom?………………………………………….. 94
Rad s djecom od 5 do 8 godina -…………………………………………………. 95
Rad s djecom od 9 do 12 godina…………………………………………………. 97
Rad s djecom od 12 do 15 godina ………………………………………………. 98
Pogled na dramsko stvaralaštvo s djecom
u pustinjskom izbjeglištvu E1 Shatta……………………. -………………… 101
Kultura i slobodno vrijeme mladih……………………………………………. 109
Integralnost života i odgoja ……………………………… —………………… 109
Slobodno vrijeme……………………………………… -………………………… 110
Suvremeni trenutak življenja i slobodno vrijeme mladih ………………… 112
Kultura i mladi …………………………………………………………………….. 113
Slobodno vrijeme – izrazit fenomen nove
informatičke civilizacije…………………………………………………………….. 117
Suvremeni svijet komunikacija i dijete ……………………………………… 125
Društvena sredina življenja i komunikacijski sustav………………………. 125
Devijacije koje se javljaju ………………………………………………………. 125
Poremećeni dječji svijet snova…………………………………………………. 129
Umjetnost – prirodni jezik odgoja i obrazovanja …………………………… 130
Svijet bez granica ………………………………………………………………….. 133
Životopis ……………………………….. -………………………………………….. 145
Tematska bibliografija……………………………………………………………. 149