Opis
O knjizi:
Emocionalna inteligencija i njena primjena u suvremeno shvaćenom menadžmentu je relativno novijeg datuma i datira intenzivno negdje s kraja proteklog stoljeća. Pojava ovog koncepta bila je odraz gromoglasnog krika brojnih uvaženih imena iz područja menadžmenta u svijetu o upitnoj ondašnjoj održivosti koncepta menadžmenta. Danas menadžeri moraju naučiti pokazivati svoje emocije, shvatiti svoju vlastitu emocionalnu snagu, jer će samo tako moći shvatiti emocionalni život i snagu emocija svojih zaposlenika. Kad to uspiju kroz balans emocija i razuma, znat će raspršiti pozitivne emocije u organizaciji i stvoriti pozitivnu emocionalnu epidemiju među zaposlenima u željenom smjeru i sadržaju, te tako proizvesti potreban oblik organizacijskog ponašanja. Stvarajući i razvijajući pozitivnu emocionalnu klimu u organizaciji, menadžeri obavljaju jednu širu društvenu funkciju: kreiranja emocionalno zdravih ljudi sa zdravim pogledima na život, te smisao ljudskog rada i života i njihove uloge u životnoj sredini.
U knjizi se opisuju potpuno nove uloge koju menadžeri kao vođe radnih grupa trebaju preuzeti: uloga emocionalnog trenera, uloga emocionalnog (ko) terapeuta i uloga emocionalnog arhitekte. Knjiga je namijenjena studentima brojnih studija menadžmenta koji će trebati naučiti jedan sasvim novi pristup upravljanju ljudskim resursima i ljudskim kapitalom. Namijenili smo je i menadžerima u gospodarstvu koje pozivamo da se uključe u treninge emocionalne inteligencije i empatičkog vođenja zaposlenih.
Iz sadržaja:
Predgovor (9)
A. UVOD U EMOCIJE (13)
1. Pojam emocija (13)
2. Vrste emocija (13)
3. Neurofiziologija emocija (16)
3.1. Amigdala (17)
3.2. Hormoni (18)
4. Spolne razlike u emocijama (20)
5. Emocionalna inteligencija (21)
6. Emocionalna inteligencija u upravljanju ljudskim resursima (23) (V.Barbir)
B. EMOCIJE I VOĐENJE (29)
7. Pojam vođenja zaposlenih (29) (V.Barbir)
8. Vođe i sljedbenici (29) (V.Barbir)
9. Psihosocijalne interakcije u radnim grupama (31)
10. Emocije na radu (34) (V.Barbir)
11. Utjecaj emocija zaposlenih na vođenje i upravljanje organizacijom (39) (V.Barbir)
12. Kako vođa sa svojim emocijama utječe na zaposlene? (41) (V.Barbir)
13. Vrste empatičkog vođenja (43)
14. Empatija i učinkovitost vođenja (44)
15. Ključne osobine empatičkih vođa (47)
16. Nekoliko dobrih primjera empatičkog vođenja (47)
17. Dinamika empatičkog vođenja (52)
18. Test empatičkog vođenja (54)
19. Empatičke vrijednosti uspješnog vođe (57)
20. Ljestvica za mjerenje intenziteta emocija vođe (61)
21. Test sposobnosti samokontrole vođe (67)
22. Emocije optimizma zaposlenih (68)
22.1. Test za utvrđivanje stupnja optimizma zaposlenih (70)
C. TRENINZI ZA IZGRADNJU EMPATIČKIH VRIJEDNOSTI VOĐE (76)
23. Samospoznaja o pripadnosti cjelini (76)
24. Pogled na svijet (78)
25. Hijerarhija vrijednosti (82)
26. Složenost razmišljanja (86)
27. Mišljenja drugih (89)
28. Život usklađen s osobnim vrijednostima (92)
29. Zadržavanje samopouzdanja (95)
30. Svijest vlastite misije (99)
D. VOĐA KAO EMOCIONALNI (KO) TERAPEUT (101)
31. Negativne emocije zaposlenih (101)
32. Uloga vođe kod negativnih emocija zaposlenih (103) (V.Barbir)
32.1. Potiskivanje i oslobađanje emocija (105)
32.2. Facijalna ekspresija u identifikaciji emocija (107)
33. Neuroznanost u identifikaciji emocija (109)
34. Proces samo oslobađanja od negativnih emocija (110) (V.Barbir)
35. Emocije ljutnje i bijesa na radu (112)
35.1. Ljestvica za mjerenje emocija ljutnje (114)
36. Emocije mržnje na poslu (116)
36.1. Trening za otklanjanje emocija mržnje (118)
36.2. Test za mjerenje emocija mržnje (121)
36.3. Trening samo oslobađanja od emocija bijesa, srdžbe, ljutnje (124)
37. Pozitivne emocije zaposlenih (126)
38. Kreiranje emocija radosti, smijeha, veselja (127)
39. Emocije radosti kod zaposlenih (131)
39.1. Trening za razvijanje emocija radosti u poslu (133)
40. Emocije znatiželje kod zaposlenih (134)
40.1. Ljestvica za mjerenje emocija znatiželje (135)
41. Test ljubavi prema poslu (137)
42. Test ambicioznosti na radu (138)
43. Entuzijazam zaposlenih (140) (V.Barbir)
43.1. Stjecanje entuzijazma (139)
43.2. Test za mjerenje entuzijazma (144)
44. Tehnike oslobađanja od negativnih emocija (146)
44.1. Metoda transmutacije emocija (146)
44.2. Metoda emocionalnog čišćenja (ECM) (147)
44.3. LIFE metoda (150)
44.4. LIER metoda (152)
44.5. Metoda Sedona (155)
44.6. Vježba oprosta sebi i drugima (157)
44.7. Z točka za osobni mir (159)
44.8. Tehnika emocionalne slobode (EFT) (161)
E. VOĐA KAO EMOCIONALNI TRENER (163)
45. Značenje kognitivne empatije (163) (V.Barbir)
45.1. Mjerenje kognitivne empatije (165)
46. Kreiranje osjećajne empatije (167)
46.1. Osjećajna empatija i učinkovitost vođenja (169) (V.Barbir)
47. Kreiranje suosjećajne empatije (171)
47.1. Primjeri suosjećajne empatije (173) (V.Barbir)
48. Izgradnja samo motivacije zaposlenih (175) (V.Barbir)
48.1. Proces izgradnje samo motivacije (175)
48.2. Tehnike samo motivacije (180)
48.3. Test samo motivacije (182)
F. VOĐA KAO EMOCIONALNI ARHITEKT (185)
49. Transfer emocija unutar radne grupe (185)
49.1. Značenje i smisao transfera (185)
49.2. Tijek transfera (185)
50. Kreiranje emocionalne temperature u radnoj grupi (187)
50.1. Emocionalni termometar (187)
50.2. Emocionalna temperatura: mapiranje emocija na tijelu (188)
50.3. Tipologija ljudi s aspekta emocionalne temperature (191)
50.4. Postupak za snižavanje emocionalne temperature (192)
50.5. TAT tehnika za snižavanje emocionalne temperature (194)
50.6. EMDR tehnika za snižavanje emocionalne temperature (195)
50.7. Snižavanje emocionalne temperature rješavanjem krize sna (198)
51. Emocionalna zaraza na radu (201)
51.1. Kreiranje emocionalne zaraze (203)
51.2. Trening za jačanje imunosti na viruse emocionalne zaraze (206)
51.3. Test sklonosti emocionalnoj zarazi (207)
51.4. Primjer emocionalne zaraze (208)
Literatura (211)
Podaci o autorima (215)