INOVACIJSKA INTELIGENCIJA I PRILAGODBENE STRATEGIJE ORGANIZACIJA - Naruči svoju knjigu

INOVACIJSKA INTELIGENCIJA I PRILAGODBENE STRATEGIJE ORGANIZACIJA

Hrvatska tehnološka poduzeća
Autor: Perković, Juraj
Područje: Menadžment
Područje: Novi društveni i ekonomski procesi
Karakter: znanstvena
Godina izdanja: 2019.
Broj stranica: 206
Uvez: Meki

167,00 Kn

Kroz ovu dubinsku studiju inovacijskog djelovanja definirajte svoju poslovnu stategiju

Više o knjizi – recenzije i sadržaj

O knjizi:

Organizacija – živo biće svojih članova teži optimalnoj ravnoteži potreba, ustroja i okružja. Osluškujući društva, druge organizacije i sebe, vlastite radnike – stvara poziciju djelujući s uzajamnom dobrobiti. Postojanost, prilagodljivost, vrsna kakvoća, upućenost, sposobnost pronalaska niše – neka su obilježja tehnološko – izvozne vrhuške hrvatskih poduzeća iz područja strojarstva, robotike, energetike, elektrotehnike, računarstva, biotehnologije … čiju dubinsku studiju inovacijskog djelovanja donosi ovo interdisciplinarno sociološko istraživanje.

Jer, pokazuje se – cjelovito razumijevanje tehnološko-inovacijskih strategija organizacijske prilagodbe otkriva jedinstvo ljudi i svijeta života u polju sociologije, biologije, teorije sustava i fizike povezujući njihove nalaze s vedskom znanošću. Čitatelju zainteresiranijem za stručnu primjenu, no fundamentalno znanstveni pristup, otkriva se niz konkretnih strategija inovacijskog samostrukturiranja i prilagodbe. Izvorno utvrđene ovim istraživanjem, one su poopćive te primjenljive u svrhu razvoja i poboljšanja inovacijske inteligencije i prilagodljivosti ne samo drugačijih vrsta poduzeća, već širokog spektra organizacijskih vrsta.

Iz sadržaja:

1. Uvod 8

2. Sociologija inovacija 13

2.1. Tradicija istraživanja difuzije inovacija 16

2.1.1. Neke osnovne teorijske odrednice 20

2.2. Razumijevanje pojma inovacije 27

3. Istraživački ciljevi i pristup istraživanju 32

3.1. Predmet istraživanja 37

3.2. Odabir poduzeća 39

3.3. Sugovornici 41

3.4. Metodologija istraživanja 43

3.5. Nacrt razgovora i teorijska matrica 44

3.6. Etičke dimenzije istraživanja 46

4. Provedba terenskog istraživanja 49

4.1. Rezultati i prezentacija, metodološka ograničenja i izazovi… 49

5. Rezultati 53

5.1. Izvori ideja, inovacijsko-informacijska potraga i porijeklo

inicijative razvoja 53

5.1.1. Tipovi aktivnosti u inovacijsko-informacijskoj potrazi 57

5.1.2. Uloga organizacijskih podjedinica poduzeća i vanjskih aktera u inovacijskoj potrazi i izvori inovacijskih ideja 58

5.1.2.1. Uprava / menadžment / direktor poduzeća 60

5.1.2.2. Zaposlenici – nerukovodeći kadar kao izvor ideja…. 61

5.1.2.3. Razvojni djelatnici kao izvor ideja inovacija 62

5.1.2.4. Tim za istraživanje tržišta i praćenje konkurencije/ odjel za razvoj poslovanja 63

5.1.2.5. Prodajni odjel i zastupnici 64

5.1.2.6. Proizvodnja 64

5.1.2.7. Svi djelatnici 64

5.1.2.8. Uloga klijenata kao izvora ideja 65

5.1.2.9. Uloga dobavljača 66

5.1.2.10. Agencije za istraživanje tržišta 67

5.1.2.11. Partnerska poduzeća 67

5.1.2.12. Konkurencija 67

5.1.2.13. Akteri iz znanstvene sfere 68

5.1.3. Sistemi/načini razmatranja ideja – inovacijski sustavi 68

5-1-3-1- Model spontanog sustava 69

5.1.3.2. Djelomično uređeni model 70

5.1.3.3. Strukturirani inovacijski sustavi poduzeća 72

5.1.3.3.1. Inovacijski sustavi temeljeni na licem-u-lice komunikaciji 73

5.1.3.3.2. Inovacijski sustav poduzeća oslonjen na sustave upravljanja kvalitetom i druge poslovne

i operativne sustave 78

5.1.3.3.3. Virtualni inovacijski sustavi 82

5.1.3.3.4. Složeni inovacijski sustavi 84

5.1.3.4. Baza znanja / bazen ideja 85

5.2. Inovacijsko odlučivanje 87

5.2.1. Vrste odluka, akteri i organizacijska struktura inovacijskog odlučivanja 87

5.2.2. Unutarnja inovacijsko-organizacijska mreža poduzeća

i odlučivanje 90

5.2.3. Vrste i oblici inovacijskog odlučivanja u poduzećima 92

5.2.4. Organizacijske razine donošenja odluka i uloga inovacijskih sustava u odlučivanju 98

5.2.5. Zatvorenost i otvorenost poduzeća u procesu odlučivanja 99

5.3. Razvojni odjeli i organizacijska struktura 101

5.3.1. Komunikacijski kanali i mrežni ustroj projektnih /razvojnih timova 106

5.3.2. Formalna i neformalna komunikacija i značaj fizičke blizine 107

5.3.3. Struktura interpersonalnih mreža razvojnih timova 109

5.3.3.1. Strukture interpersonalnih mreža u unutartimskim odnosima 109

5.3.3.2. Strukture interpersonalnih mreža u međutimskim odnosima 110

5.3.3.3 Veličina timova 112

5.3.3.4. Broj istovremenih razvojnih projekata 113

5.3,3.5 Struktura timova u projektnoj suradnji s drugim

organizacijama 114

5.5.5. 6 Razvojni timovi i otvorenost organizacijskih granica 117

5.4. Razvojni djelatnici 118

5.4.1. Sociodemografska ofci:era 118

5.4.2. Neka proizlazeća obiPež;a razvojnih djelatnika 119

5.4.3. Motivacija radnika, nagrađivanje i kolektivni duh 122

5.4.4. Financijsko vrednovanje važnosti razvojnih djelatnika: ljudstvo je često najveći trošak 125

5.4.5. Mobilnost 126

5.5. Strategije inoviranja 127

5.5.1. Strategije stvaranja i pozicioniranja proizvoda 132

5.5.1.1. Razvojno-inovacijske strategije:

strategije proširivanja proizvodnje i iskoračivanja u nova područja 132

5.5.1.2. Pozicionirajuće strategije – strategije inoviranja

kao načini ostvarivanja tržišne pozicije proizvoda..134

5.5.1.2.1. Jedinstvenost – stvaranje niše 135

5.5.1.2.2. Vrhunska izvedba – kvalitativni skok – ostvarivanje prednosti kvalitetom proizvoda 138

5.5.1.2.3. Kompleksnost i integriranost 140

5.5.1.2.4. Predvidanje i stvaranje potreba 141

5.5.1.2.5. Brzina i prilagodljivost 142

5.5.1.3. Neke relevantne dimenzije i pokazatelji tehno-inovacijske strategije 143

5.5.1.4. Strategije zaštite intelektualnog vlasništva, stav prema patentiranju i problematici reinženjeringa . 145

5.5.1.5. Standardi 154

6. Sažeti rezultati i interpretacija: oblikovanje strategije inoviranja ..156

7. Zaključci 169

8. Literatura 174

Dodatne informacije

Autor

Karakter

Godina izdanja

Broj stranica

Uvez

ISBN

Izdavač

Povezane knjige - M.E.P.-ova preporuka

INOVIRANJE

NEKA BUDE INOVACIJA

Kako izraelska domišljatost popravlja svijet

Jorisch, Avi

INOVACIJOM DO POBJEDE

Akcija!