Opis
O knjizi:
Riječ je o jedinstvenom djelu koji istražuje aktualne probleme i fenomene društvenog odgovornog poduzetništva i blagostanja općenito, s istaknutim načelima i pravilima poduzetničke ekonomije kao kreatora i pokretača rasta i razvoja održivog gospodarstva i društva te makrofenomenima društvenog poduzetništva sa stajališta etike, društvene odgovornosti i duhovnosti.
Knjiga je po svojoj koncepciji, kompoziciji i sadržaju prvo takvo djelo kod nas. Afirmira etiku, moral, osviještenost, toleranciju, društvenu odgovornost, održivi rast i razvoj, borbu protiv gladi i siromaštva, multikulturalnost, multietničnost, društveno poduzetništvo, nastajanje, održivi rast i razvoj društvenog blagostanja. Također ima i obrazovne funkcije jer sadrži brojne modele, poruke, savjete, sugestije kako male i srednje poduzetnike educirati, osposobljavati te poticati u društveno odgovornom poduzetništvu.
Namijenjena je za studente, ali i za sve one koji se bave poduzetništvom i neprofitnim sektorom te predstavlja značajan doprinos u razumijevanju i popularizaciji društvenog poduzetništva. Knjiga je primjenjiva studentima kao temeljna literatura za predmet „Poduzetništvo i menadžment usluga”, ali jednako tako predstavlja literaturu od interesa gospodarstvenicima te dijelu znanstvene i stručne javnosti koji se u svojem djelovanju susreću s djelovanjem neprofitnih i nevladinih organizacija.
Iz sadržaja:
PREDGOVOR 7
KAZALO 12
- UVOD 19
1.1. PROBLEM ISTRAŽIVANJA, PROJEKTNI ZADATAK I OBJEKTI ISTRAŽIVANJA. . 19
1.2. OSNOVNA HIPOTEZA I PARCIJALNE HIPOTEZE 22
1.3. VIZIJA I MISIJA ISTRAŽIVANJA 23
1.4. VIZIJA I MISIJA IZRADE DJELA 23
1.5. OCJENA DOSADAŠNJIH ISTRAŽIVANJA 24
1.6. ZNANSTVENE METODE 25
1.7. STRUKTURA DJELA 25
- PODUZETNIČKA EKONOMIJA – KREATOR GOSPODARSTVA I DRUŠTVA, POKRETAČ RASTA I RAZVOJA 31
2.1. SUVREMENO PODUZETNIŠTVO – RADOST KREACIJE NOVOGA 31
2.1.1. Poduzetništvo – pojmovna i teorijska motrišta 32
2.1.2. Značajke poduzetničkih društava i poduzetničkih ekonomija 37
2.2. TRADICIONALNE PODUZETNIČKE ULOGE I AKTIVNOSTI 41
2.2.1. Suvremene vrste poduzetništva i tipovi poduzetnika 42
2.2.2. Kreativnost, inovativnost i inventivnost – karakteristike i ključne značajke uspješnih poduzetnika 49
2.2.3. Poduzetnički menadžment, funkcije poduzetništva i poduzetničke
strategije 64
2.3. ORGANIZACIJSKI OBLICI I KRITERIJI KLASIFICIRANJA PODUZETNIKA U REPUBLICI HRVATSKOJ 70
2.3.1. Poduzeće – pojmovna i teorijska motrišta 70
2.3.2. Klasifikacija poduzeća prema hrvatskom i europskom pravu 72
2.3.3. Pravni oblici organiziranja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 74
2.4. POSLOVNA USPJEŠNOST PODUZETNIKA U REPUBLICI HRVATSKOJ 77
- PITANJA ZA RASPRAVU I PONAVLJANJE (2) 82
- MAKROEKONOMSKA NAČELA I INDIKATORI RASTA I RAZVOJA PODUZETNIŠTVA 87
3.1. EUROPSKI KONCEPTI RAZVOJA PODUZETNIŠTVA 87
3.1.1. Temeljni poduzetnički dokumenti Europske unije 88
3.1.2. Poduzetništvo i inovacije – stup ekonomije Europske unije 90
1 PODUZETNIŠTVO – GENERATOR EKONOMSKOG RASTA I RAZVOJA EUROPSKE UNIJE 94
3.2.1. Ekonomski rast i razvoj Europske unije 94
3.2.2. Malo gospodarstvo – stvarni nositelj rasta i razvoja Europske unije 105
- GLOBALNI PODUZETNIČKI MONITORING (GEM) i GLOBALNI INDEKS PODUZETNIŠTVA (GEI) 110
3.3.1. Metodologija GEM istraživanja 110
3.3.2. GEM indikatori poduzetničkih aktivnosti 111
3.3.3. Globalni indeks poduzetništva (GEI) 114
3 4. PODUZETNIČKE (NE)AKTIVNOSTI U REPUBLICI HRVATSKOJ 116
3.4.1. Indikatori (ne)poduzetništva, (ne)inovativnosti i (ne)konkurentnosti
u Hrvatskoj 117
3.4.2. Uzroci i posljedice prekida poslovnih aktivnosti hrvatskih poduzetnika …. 124
3 5. PODUZETNIČKA INFRASTRUKTURA SUPRASTRUKTURAI OSNAŽIVANJE
HRVATSKOG PODUZETNIŠTVA 127
3.5.1. Ključni dokumenti za razvoj poduzetništva u Republici Hrvatskoj 127
3.5.2. Poduzetnička infrastruktura i suprastruktura u Republici Hrvatskoj 129
3.5.3. Izgradnja poduzetničkog ambijenta i dinamički koncept poduzetničke ekonomije u Republici Hrvatskoj 135
3.6. PRAVNI OKVIR PODUZETNIČKIH KOMPETENCIJA I PODUZETNIČKOG OBRAZOVANJA 138
3.6.1. Poduzetničke kompetencije – temelj razvoja poduzetničkog učenja u Europskoj uniji 139
3.6.2. Analiza i ocjena poduzetničkog obrazovanja u Hrvatskoj 143
- PITANJA ZA RASPRAVU I PONAVLJANJE (3) 146
- ETIKA I DRUŠTVENA ODGOVORNOST PODUZETNIKA – EKSKLUZIVNI IINKLUZIVNI KREATIVNI ČIMBENICI AFIRMACIJE DRUŠTVENOG PODUZETNIŠTVA 151
4.1.ETIKA U FOKUSU GOSPODARSTVA I DRUŠTVA 152
4.1.1. Teorijska i pojmovna razmatranja etike kao filozofske discipline 152
4.1.2. Klasifikacija etike 161
4.1.3. Etička učenja i motrišta 165
4.1.4. Deskriptivna i normativna etika 167
4.1.5. Metaetika 169
4.1.6. Normativne etičke teorije 171
4.1.6.1. Konzekvencijalizam (posljedična etika) 172
4.1.6.2. Deontologija 176
4.1.6.3. Aretička etika (etika vrlina) 179
4.2. SUVREMENI PRISTUP POSLOVNOJ ETICI 185
4.2.1. Povijesni razvoj i definiranje poslovne etike 185
4.2.2. Subjekti i objekti poslovne etike i poslovna etička načela 187
4.2.3. Čimbenici utjecaja na (ne)etičko ponašanje 189
4.2.4. Međuzavisnost poslovne etike i poslovne uspješnosti 195
4.3. KONCEPT DRUŠTVENO ODGOVORNOG POSLOVANJA I PODUZETNIČKA FILANTROPIJA 200
4.3.1. Značenje društveno odgovornog poslovanja 200
4.3.1.1. Razine i dimenzije društveno odgovornog poslovanja 201
4.3.1.2. Koristi od društveno odgovornog poslovanja 204
4.3.1.3. Osnaživanje društveno odgovornog poslovanja u svijetu i Republici Hrvatskoj 210
4.3.2. Poduzetnička filantropija 214
4.4. (NE)ETIČKO ODLUČIVANJE PODUZETNIKA I PRISTUPI ETIČKOJ PROBLEMATICI 217
4.5. UPRAVLJANJE ETIKOM U GOSPODARSTVU I DRUŠTVU 220
4.6. IMPLEMENTACIJA PROGRAMA POSLOVNE ETIKE U HRVATSKA PODUZEĆA 222
4.6.1. Uspostavljanje programa poslovne etike 225
4.6.2. Planiranje programa poslovne etike 226
4.6.3. Strukturiranje i implementacija programa poslovne etike 230
4.6.4. Praćenje događaja i procedura ispitivanja 232
4.6.5. Evaluacija i mjerenje programa poslovne etike 235
4.6.6. Poticanje zaposlenika na etično i odgovorno ponašanje 237
4.6.7. Temeljni dijelovi programa poslovne etike 238
4.7. MORALNI KAPITALIZAM 242
- PITANJA ZA RASPRAVU I PONAVLJANJE (4) 248
- MAKROFENOMENI DRUŠTVENOG PODUZETNIŠTVA 255
5.1. VRIJEDNOSNA KRIZA I PROBLEMI SUVREMENOG DRUŠTVA 255
5.1.1. Osobni sustavi vrijednosti 256
5.1.2. Dominantne vrijednosti i temeljni problemi hrvatskog društva 266
5.1.3. Svijet bez gladi i siromaštva – najveći izazovi suvremenog društva 270
5.1.3.1. Siromaštvo u svijetu i Europi 277
5.1.3.2. Siromaštvo u Republici Hrvatskoj 282
5.1.4. Globalna moralna kriza 289
5.2 ODRŽIVI RAST I RAZVOJ ZA DRUŠTVA BLAGOSTANJA 293
5.2.1. Globalni ciljevi održivog rasta i razvoja društava 293
52.2. Individualno i društveno blagostanje 305
5.3 GOSPODARSKA ARHITEKTURA DRUŠTVENOG PODUZETNIŠTVA 319
5.3.1. Suvremeni pristup društvenom poduzetništvu 319
5.3.2. Društveno kompetentni poduzetnici i društvene (socijalne) inovacije u funkciji blagostanja 326
5.3.2.1. Društvena (socijalna) kompetencija 326
5.3.2.2. Osobine društveno kompetentnih poduzetnika 329
5.3.2.3. Uloga društvenih (socijalnih) inovacija 331
5.3.3. Obilježja društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj 334
5.3.4. Društveno odgovorno i etičko bankarstvo 346
5.3.4.1. Društveno odgovorno poslovanje banaka u Republici Hrvatskoj 347
5.3.4.2. Prva etična banka u Republici Hrvatskoj 360
5.3.5. Duhovno osviješteni poduzetnici u doba multikulturalizma 365
5.3.6. Uloga meditacije u razvoju i afirmaciji društvenog poduzetništva 391
- PITANJA ZA RASPRAVU I PONAVLJANJE (5) 394
LITERATURA 400
POGOVOR 413
SAŽETAK 415
SUMMARY 417
POPIS TABLICA, GRAFIKONA, SHEMA I SKICA 419
DAR ČITATELJIMA/ČITATELJICAMA 421