Opis
O knjizi:
U prosincu 2014. godine, Europski parlament je usvojio je Direktivu o nefinancijskom izvještavanju pod nazivom Direktiva 2014/95/EU. [27] Ova je Direktiva dio šire inicijative Europske unije o društveno odgovornom poslovanju koja uključuje dosljedan pristup izvještavanju te podržavanju pametnog, održivog i uključivog rasta u ostvarivanju ciljeva Europske unije do 2020. godine. Ovom Direktivom nefinancijsko izvještavanje u cijeloj Europskoj uniji, počevši s 1. siječnjem 2017. godine, postaje obavezno za poduzeća od javnog interesa s više od 500 zaposlenih. Nefinancijsko izvještavanje obuhvaća ekološke i socijalne aspekte, područje zaposlenika i ljudskih prava, antikorupcijske mjere, zatim opisivanje vlastitog poslovnog modela, ishode i rizike politika o navedenim pitanjima kao i raznolikost politika koje provodi menadžment i tijela nadzorna.
Istraživačka pitanja su: U čemu su sličnosti i razlike između pojmova i strukture izvještavanja o održivom poslovanju, integriranog izvještavanja i nefinancijskog izvještavanja? Koje principe preporučuje nefinancijsko izvještavanje? Koji motivi potiču poduzeća da izvještavaju o održivosti svog poslovanja te kojim zainteresiranim skupinama se obraćaju? Kako informacijsko komunikacijska tehnologija pridonosi izvještavanju o održivom poslovanju? Kakvo je sadašnje iskustvo domaće poslovne prakse o navedenim pitanjima? Primarni doprinos ovog rada je u identifikaciji razine postojećeg iskustva i pripremljenosti poduzeća u Hrvatskoj za izvještavanje o održivom poslovanju. Drugo, prezentiranjem rezultata empirijskog istraživanja otkrivamo karakteristike sadašnjeg stanja u poduzećima u Hrvatskoj, temeljem kojih je moguće potaknuti i poduzeća i zainteresirane skupine na daljnji razvoj izvještavanja o održivom poslovanju. Treće, u radu istražujemo ulogu informacijsko-komunikacijske tehnologije i mogućnosti njezina unapređenja u izvještavanju o održivom poslovanju. Konačno, u radu se postavlja i pitanje korištenja matematičkih metoda za istraživanje odnosa između ulaganja u održivo poslovanje i razine dobiti koju poduzeće iskazuje.
Iz sadržaja:
Uvod
Istraživački problem i pitanja
Metodologija i istraživački uzorak
Načela izvještavanja o održivom razvoju
Motivi izvještavanja o održivom razvoju
Važnost pojedinih interesnih skupina za izvještavanje o održivom razvoju
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u izvještavanju o održivom razvoju
Praćenje učinaka ulaganja u održivo poslovanje
Zaključci i preporuke
Literatura