Opis
O knjizi:
O knjizi su rekli:
Ovo je prva knjiga u Hrvatskoj koja se bavi pitanjem političke participacije u odnosu na medijsku upotrebu i društvenu stratifikaciju publika, u nas je područje medijskih publika izrazito pod-reprezentirano u znanstvenoj literaturi. Važnost ove knjige je također u uvođenju suvremene i inovativne teme odnosa medijske upotrebe i političke participacije i u hrvatsku političku znanost, sociologiju i medijske i komunikacijske studije. Pitanje je, naime, u svjetskim razmjerima, koja je budućnost demokracije u razvijenim društvima u kojima se smanjuje interes publika/građana za sudjelovanje u politici a također i za informativni program.
Zrinjka Peruško
Ova knjiga namijenjena je u prvom redu znanstvenoj javnosti, tj. društvenim i humanističkim znanstvenicima, osobito politolozima, sociolozima, socijalnim psiholozima i komunikolozima, kao i akademskim nastavnicima i studentima društvenih i humanističkih znanosti. Ona je također namijenjena novinarima, političkim i medijskim analitičarima, političarima i aktivistima civilnog društva. Napokon, ona će biti zanimljiva i široj javnosti, svima koji su zainteresirani za razumijevanje odnosa medija i demokratske participacije u Hrvatskoj.
Nenad Zakošek
Iz sadržaja:
Predgovor 7
Zahvale 11
- Uvod 13
- Kakve medije i kakvu demokraciju trebamo?
Normativne teorije medija i demokracije 21
2.1. Teorija o javnoj sferi 24
2.2. Demokratske teorije o tisku: libertarijanska teorija i teorija društvene odgovornosti 26
2.3. Teorije i modeli demokracije 28
2.4. Elitistički model demokracije 30
2.5. Participativni model demokracije 33
2.6. Deliberativni model demokracije 36
2.7. Sinteza: kakvi nam mediji trebaju u različitim
modelima demokracije 37
2.8. Demokratizacija kroz medije, demokratizirani mediji? Normativni temelji tranzicije i demokratizacije medija 45
2.9. Mediji, medijske institucije i kriza demokracije 48
- Politička komunikacija i njezini efekti:
glavni modeli u analizi odnosa medija i građana 57
3.1. Rana istraživanja političke komunikacije 61
3.2. Kognitivni efekti političke komunikacije 63
3.2.1. Teorija o postavljanju dnevnog reda (agenda setting) 65
3.2.2. Uokvirivanje (framing) 67
3.2.3. Političko znanje, informiranje i jaz u znanju 69
3.3. Bihevioralni efekti političke komunikacije 73
3.3.1. Medijska mučnina i krug vrlina 75
3.3.2. Mobilizacija i pojačavanje nejednakosti u participaciji 82
3.4. Suvremeni pristupi 83
3.4.1. Teorije alternativnih aktera 84
3.4.2. Komunikacija u digitalno potpomognutoj politici 86
3.4.3. Politička komunikacija iz perspektive građana 88
3.5. Bihevioralni ishodi: politička participacija 90
3.5.1. Institucionalna ili konvencionalna politička participacija 91
3.5.2 Izvaninstitucionalna ili nekonvencionalna politička
participacija 93
3.5.3. Digitalna politička participacija 96
3.5.4. Politička participacija i problem političke nejednakosti 98
3.6. Kritika dominantne paradigme političke komunikacije 103
- Suvremeni izazovi za političku komunikaciju u novom
digitalnom medijskom okolišu 107
4.1. Fragmentacija i polarizacija medijskih publika 114
4.2. Medijski repertoari 117
4.3. Interaktivne i participativne medijske publike 120
4.4. Digitalni jaz i digitalna nejednakost 121
4.5. Slijepe pjege istraživanja publika u novom medijskom okolišu 123
- Politička komunikacija u Hrvatskoj: medijski sustav i efekti informiranja 125
5.1. Je li institucionalna prošlost važna? Karakteristike postsocijalističkih medijskih sustava 127
5.2. Karakteristike političkog i medijskog sustava u Hrvatskoj 130
5.3. Politička participacija u Hrvatskoj 136
- Istraživanje repertoara političkog informiranja i političke participacije u Hrvatskoj 141
6.1. Nacrt istraživanja i miješane metode u istraživanju medijskih publika 141
6.2. Deskriptivna analiza: izvori informiranja i politička participacija 147
6.3. Dimenzije političke participacije 150
6.4. Prediktori političke participacije i mobilizacijski efekt informiranja 153
6.5. Repertoari političkog informiranja 157
6.6. Rasprava o rezultatima kvantitativne analize 162
6.7. Koje je značenje repertoara političkog informiranja?
Rezultati intervjua 170
- Medijske publike i politička participacija u Hrvatskoj:
medijska mučnina i demokratski potencijal digitalnih medija 177
Literatura 185
Kazalo 205
Bilješka o autorici 207