Opis
O ovome broju:
Carl Jung uči nas o prisutnosti muške i ženske energije u svakom ljudskom biću – bilo da je riječ o ženama ili muškarcima – te o potrebi njihova uravnoteženja radi postizanja cjelovitosti. Na to se nadovezuje knjiga autorice Riane Eisler koja je na osnovama Jungove teorije osvijestila postojanje dvaju osnovnih povijesnih tipova društvene organizacije: modela dominacije i modela partnerstva.
Model dominacije ugrađen je u temelje moderne civilizacije. Čista je manifestacija muške maskuline energije obilježene dominacijom muškog spola te rigidnim hijerarhijskim i autoritarnim društvenim strukturama. Funkcioniranje organizacija i institucija u okviru ovog modela izrazito je objektivizirano, mentalno i linearno što neumitno vodi do svojevrsne ‘lobotomije emocija’. Zbog navedenih obilježja – koja u organizacijama i institucijama modernog društva produciraju duhovno siromaštvo u vidu nepoželjnih emocija straha, tjeskobe, izolacije, apatije i očaja – model dominacije našao se u velikoj kreativnoj i produktivnoj krizi te ga je zbog toga polako počeo zamjenjivati model suprotnih obilježja, koji se suštinski temelji na ženskoj femininoj energiji ljubavi, pažnje, brižnosti, podrške i suosjećanja: tzv. model partnerstva.
Kao i uvijek do sada, lideri će odigrati presudnu ulogu u opisanim nepovratnim tranzicijskim promjenama i to tako što će uravnotežiti maskulinu i femininu energiju vlastita bića, a to će im potom pomoći da stil liderstva prirodno prilagođavaju konkretnim organizacijskim potrebama. Hoće li u tome uspjeti? Iskreno rečeno, teško je zamisliti neophodnu preobrazbu brojnih znanih i neznanih egocentričnih ‘alfa mužjaka’ na vodećim funkcijama. Vjerojatnije je da će ih s vremenom zamijeniti žene i muškarci kojima je uravnoteženost posve prirodno stanje bivanja.
Iz sadržaja:
No. 01 /Vol XVI
Tema broja: ŽENSKA ENERGIJA U LIDERSTVU
1. Žene kao vjesnici transformacije biznisa – Pat Barrentine
Naslov ovog članka proizašao je iz dijaloga nekolicine liderica o frustracijama koju su svakodnevno osjećale radeći u korporacijama. Posve spontano jedna od njih je tada kazala: ‘Čini mi se da su žene s biznisom povezane na sličan način kao nekada kanarinci s rudarima. Kad bi kanarinci prestali pjevati rudari bi znali da je zrak/okruženje suviše zagađen i toksičan te bi se hitro evakuirali iz okna.’ Možda je riječ doista o tome. Možda su žene vjesnici neophodne transformacije liderstva, biznisa i sveukupnog poslovnog okruženja.
2. Žene, muškarci i menadžment – Riane Eisler
Recentne gospodarske trendove i promjene povezane sa spolnim ulogama i vrijednostima autorica u tekstu stavlja u kontekst dubokih društvenih, kulturoloških i ideoloških promjena. Ukazuje na implikacije tih promjena na radno mjesto i društvo u cjelini sagledavajući ih iz perspektive dviju temeljnih tipova društvene organizacije koje je predstavila u bestseleru ‘The Chalice & The Blade’: modela dominacije i modela partnerstva.
3. Ljubav na poslu – Carol Frenier
Među znanstvenicima postoji sveopće suglasje kako je ljudskoj vrsti urođena potreba za razvojem svijesti, odnosno, ‘za širenjem svjesnosti o vlastitom postojanju’. No, s vremenom je takvo razumijevanje prošireno novim spoznajama koje ukazuju da je ljudskoj vrsti urođena još jedna, jednako snažna potreba – potreba za ljubavlju.
4. Balans: najveći izazov 21. stoljeća – Marie Kerpan
U okviru globalne zajednice na početku 21. stoljeća kao pojedinci, organizacije i društva suočavamo se s novim velikim izazovom: svladavanjem umijeća balansiranja često konfliktnih potreba. Rijetko nailazimo na osobe koje su doista zadovoljne načinom uravnoteženja obiteljskih i potreba posla, igre, samoće, održavanja prijateljstava i služenja zajednici.
5. Intuicija: preduvjet poslovnog uspjeha – Mitani D’Antien
Prema Websterovom rječniku intuicija predstavlja unutarnji resurs, ‘znanje koje ne ovisi o promišljanju/rasuđivanju’. U neizvjesnim vremenima, kada se stari sustavi raspadaju, intuicija postaje neprocjenjivo sredstvo za realizaciju budućih uspjeha. Stoga azvoj intuitivnog liderstva u budućnosti sigurno neće predstavljati luksuz ili prolazno pomodarstvo; radit će se o samoj suštini biznisa.
6. Sedam ključnih osobina svjesnog liderstva – Sabina A. Spencer
Ključni izazov modernog liderstva sastoji u promijeni prevladavajućeg načina razmišlja, ‘mentalnih modela’ odnosno ‘temeljnog svjetonazora’ kako bi bolje odgovarao stvarnosti. Novi svjetonazor mora se temeljiti na sistemskoj prirodi realnosti te na ljudskoj svjesnosti i empatičnosti koje još uvijek poričemo i žrtvujemo na oltaru znanosti.